Vlastní vyhledávání
ÚVOD ODKAZY TECHBOX DISKUSE OBRÁZKY ANONCE LIDÉ ČLÁNKY LOGIN




  AfricaTwin TechBox - otevřená databáze zkušeností
:: Úvod ::
  • TechBox TV
  •    AfricaTwin Future Classic
       10 Years of AfricaTwin
       XRV 650 AfricaTwin
  • Hledání v katalogu Honda
  •    Katalog originálních dílů vč. CENY
  • Motor
  •    Palivové čerpadlo
       Olej
       Vzduchový filtr
       Svíčky
       Rozvody
       Výfuk
       Ventily
       Karburátory
       Termostat
       Spojka
       Jemne cukani
       otevření výkonu
  • Podvozek
  •    Přední vidle
       Zadní tlumič a přepákování
       Ložiska a simeringy
       Řetězová sada
       Ráfek přední - 21x1,85 36d
  • Obutí
  •    Off-road pneu - zadní
       On-road pneu
       Off-road pneu - přední
       18" zadné koleso
       Duše do pneumatik
       Nákup pneu-sleva 5%
       Oprava v TP - ráfek 3.00 namísto 3.50
  • Elektrika
  •    Regulátor dobíjení
       Varovné blinkry
       Zásuvka 12V
       Přídavné světlomety
       Voltmetr
       Převinutí zapalování, cívek, alternátorů a pod.
       Spínací skříňka
       Žárovka do předeního světlometu
       Rotor alternátoru
       Tripmaster
       Startování po odstávce
       Baterie
       Jemné cukaní
       Kontrolka rezervy RD-03 a RD-04
  • Doplňky
  •    Bagster
       Zabezpečení motocyklu
       Vyhřívané hefty
       Turisticé plexi
       Nástavce pod řidítka
       Chrániče páček
       Padací rám
       Kryt řetězu
       Mřížka plexi světlometů
       Zrcátka
       Polepy a samolepky
       Centrální stojan
       Kryt chladiče
       Stupačky
       Rozšíření zrcátek
       Kontrola tlaku pneu
       Rozšíření páky zadní brzdy
       Rozšíření bočního stojanu
       Riadidlá a řídítka
  • Výbava pro cestování
  •    Kufry
       GPS
       Držák bočních kufrů
       Radiostanice
       Sedlo
       Jídlo
       Kapsičky na padacie rámy
       Držák láhve na kufr
  • Databáze samotná
  •    Připomínky k projektu
  • Brzdový systém
  •    Brzdové destičky
       Brzdové kotouče
       Brzdové hadice
  • Download
  •    Manuály
       Vychytávky
  • Výbava pro jezdce
  •    Boty
       Bundy
       Kalhoty
       Rukavice
       Helmy
       Chrániče
       Funkční prádlo
  • Kapotaze
  •    Alternativni kapotaze Boano
       Sváření plastů
  • Signalizacia rezervy benzinu
  •    Signalizační kontrolka pro RD-07 od r.v. 1993
    Kategorie: Elektrika
    Startování po odstávce
    U motocyklů s karburátorem se po delší odstávce často nedaří nastartovat.
    Je to způsobeno nedostatkem paliva (odpařením) v plovákové komoře karburátoru. Dočerpání paliva u XRV750 zajišťuje čerpadlo, ale až s otáčením motoru při startování. To klade značné nároky na baterii, která se při startování většinou stačí vybít ještě dříve než motor chytne.
    Tomu lze celkem snadno předejít samostatným krátkodobým ručním spuštěním palivového čerpadla k doplnění paliva do plovákové komory ještě před startováním.

    Spuštění čerpadla lze provést tlačítkem, které namontujeme do bezpečného prostoru, např.do volného otvoru v držáku podběhu zadního kola pod sedlem. Štíhlejšími prsty se pak dá tlačítko stisknout i prostrčením prstů pod sedlem.
    Vodiče od tlačítka připájíme k vodičům (černá/rudá a černá/modrá), které vedou do červeného konektoru relé čerpadla. Tačítko lze použít jakékoliv, proud je jen cca 1A.
    Pro vlastní doplnění paliva stiskneme na pár vteřin tlačítko, čerpadlo zavrčí a samo vrčet přestane ve chvíli kdy plovák.komoru naplní a ventil plováku přívod uzavře. V té chvíli tlačítko ihned pustíme. Hotovo, startujeme.

    spínač čerpadla
    100%
    Graf vyjadřuje 3 hodnocení.

    Autor: ladin (05.08.2011)  
    Další zkušenosti a komentáře:
    (06.08.2011) John:
    to ladin: nebylo by tedy možné rozběhnout čerpadlo jen pouhým propojením kontaktů na konektoru od relé čerpadla? Přeci jen se dlouhá odstávka projevuje hlavně po zimě a tak se mě nejeví potřebné zasahovat do elektroinstalace ;-)
    (12.08.2011) ladin:
    No samozřejmě že to jde šťouráním konců ohnutého drátu do konektoru, ale především mě nebavilo sundavat boční kufr a neměl jsem zrovna chuť se v tom zase hrabat... Pak rozebírat boční kryt, rozpojovat konektor a riskovat ulomení drátků, atd., , hledat tenký drát na to propojení a zase to vše dát zpátky... když jednoduše šáhnu pod sedlo a je během vteřiny hotovo. V tom je to kouzlo. Přiletovat dva dráty mě přišlo jako minimální zásah a díra na to tlačítko v tom plechu už je připravená... :-)
    (17.08.2011) John:
    to ladin: mě to "šťourání" zase tak nevadí (přijde mě to nejjednodušší), protože před sezónou, kdy je potřeba tento zákrok udělat, stejně prověřuji elektroinstalaci a tak mám sundaný i ten boční podsedlový plast ;-)
    (29.10.2011) preker:
    nebyl by mozne sem dat nejaky "vizualni" navod? ... o elektrice v motorce nemam poneti...tzn. kdyby nekdo nakresli/vyfotil kam se maji ty dva draty od spinace pridelat tak by to bylo fajn:-)
    (14.11.2011) myshak:
    to preker: zrovna minulý víkend jsem to vyráběl, tak to nafotím a můžu to sem hodit :)
    (19.11.2011) preker:
    myshak...to by od tebe bylo uslechtile:-))..dekuji
    (19.11.2011) John:
    to pizour : je za regulátorem pod levým podsedlovým krytem ;-)
    (20.11.2011) vilemx:
    RD-04 má relátko čerpadla pod budíky, je to s plochým 3-pin červeným konektorem.
    (25.03.2012) Sniper:
    Já to řeším tak, že demontuji vzduchový filtr a do sání karbeců štříknu cca 1 dcl benzínu, vše složím, zatáhnu sytič a start je na drc :-)
    (21.04.2012) Petr_AT:
    Také jsem namontoval spínač,
    Pouze jsem natáhl plus přes jednoduchý spínač ze štekru čerpadla přímo na baterku. Opravdu jednoduší než řešit nějaký hadice na karburátorech !!
    Fakt to funguje a problém vyřešen :-)
    Jinak čerpadlo cvaká mnohem rychleji přes spínač než se startérem a motka chytne okamžitě
    (23.04.2012) Sally:
    ...to bude asi proto, že když běží čerpadlo normálně (tím nemyslím přes ten tvůj spínač), tak není stále pod proudem, ale dostává impulzy podle otáček motoru
    (25.06.2012) Sniper:
    To Sally: Jen podle otáček motoru to zjevně nebude, protože stačí, když čerpadlu dochází přívod benzínu a riozkmitá se na max. Spíše bych řekl, že reaguje na základě plnosti plovákových komor. Nevím sice jak, ale je to zřejmé. Na sytič a mírně zvýšené otáčky cvaká cca 1x/2s, zahřátý 1x/10s a jak dochází benzín ( stačí zavřít kohout ) rozcvaká se na max ( otáčky motoru se nemění ) do té doby, než si zase natáhne. Takže bych to viděl, že frekvenci čerpadla ovlivňuje v prvé míře tlak palivové soustavy a ve druhé míře dostává impulzy ze snímače otáček ( podobně jako systém LPG ) jinak by po zapnutí zapalování hned běželo tak dlouho,než by natlačilo karburátory...
    (27.12.2012) vikino1:
    Mám také namontované tlačítko na karburátor, ale nějak výrazně mi to nepomohlo :-(, při odstávce delší jak týden, startuji přes kabely autem. Nevíte jak jinak vyřešit start osvědčeným způsobem?
    Dík
    (23.01.2013) šutrák:
    ..osvědčil se mi způsob, známej z dvoutaktů - zejména u trbanta fungoval super, a sice před delší odstávkou chcípnout motor s vytaženym sytičem a vrknutim plynu.. Karburátory timhle způsobem zřejmě dostanou víc paliva, který pak v komorách zůstane a následnej start je snasží. ..nicméně - extra tlačítko k čerpadlu je ve svý jedoduchosti výbornej nápad a rozhodně si ho udělám. Díky za tip.
    (27.01.2013) panca:
    mám taky tlačítko, a po delší době, i když načerpám plné karburátory, nastartuje až po dlouhém trápení startérem. Zřejmě to nebubude o vyschlých komorách.
    (29.01.2013) Liborus:
    řeším to podobně jako Sniper, jen jsem si natáhl hadičku až k bočnímu plastu, konec mám schovaný v přihrádce na nářadí stříknu tam benzín, profouknu a chytám na drc.
    (01.02.2013) bacaono:
    Ono to neni o vyschnutych komorach, ale o zvetranom benzine. Staci odkalit karburatory, drcnut do startera a pockat kym nataha cerpadlo nezvetrany benzin z nadrze. Po odkaleni a natahani noveho benzinu chyti na drc aj po polrocnom odstaveni.
    (28.02.2013) vikino1:
    no nic, udělám to jako loni, do sání vzduchu stříknu benzín, nazuřím jí přes kabely autem a bude ;-)
    (05.03.2013) jxr:
    Odkalil jsem, párkrát otočil a šla, jak kdyby ani nestála celou zimu.
    (08.03.2013) czago:
    Dobiju baterku, přeliju benzín z nádrže do auta, natankuju čerstvý. Když kontroluju kontakty na čerpadle, tak ho z něj taky viliju a pak to chytá bez problému.
    (27.08.2015) deda.07:
    Já jsem na hadičku co je na odvětrání karburátorů nasadil el.magnetický ventil (použil jsem ventil z ovládání turba ze Subaru Impreza , ale určitě budou i jiné možnosti) ventil se otvírá při zapnutí zapalování. Startování neni problém ani po 2 měsících .Před úpravou jsem nemoh nastartovat už po cca 14 dnech.
    (26.12.2015) mcsnaff:
    Řeším to tak že po odstávce párkrát otočím starterem ( cca.3-4sec.). Motor nechytne tak zhruba minutu držím plynovou rukojeť na plný plyn a je po problému :) motor chytne téměř ihned :)
    spínač čerpadla
    k orig. konektoru na relátku jsem připájel 2 dráty, na + jsem ještě pro sichr hodil pojistku (nejsem elektrikář, tak nevím, možná by to šlo i bez ní...), vypínač jsem našrouboval do černého plastu pod hlavní pojistkou - dá se tam rukou pohodlně dostat a zdá se, že tam na něj nelítá ani moc bordela... Zatím to funguje bez problémů :)

    Autor: myshak (23.11.2011)  

    3,934