:: Úvod :: |
TechBox TV |
AfricaTwin Future Classic |
10 Years of AfricaTwin |
XRV 650 AfricaTwin |
Hledání v katalogu Honda |
Katalog originálních dílů vč. CENY |
Motor |
Palivové čerpadlo |
Olej |
Vzduchový filtr |
Svíčky |
Rozvody |
Výfuk |
Ventily |
Karburátory |
Termostat |
Spojka |
Jemne cukani |
otevření výkonu |
Podvozek |
Přední vidle |
Zadní tlumič a přepákování |
Ložiska a simeringy |
Řetězová sada |
Ráfek přední - 21x1,85 36d |
Obutí |
Off-road pneu - zadní |
On-road pneu |
Off-road pneu - přední |
18" zadné koleso |
Duše do pneumatik |
Nákup pneu-sleva 5% |
Oprava v TP - ráfek 3.00 namísto 3.50 |
Elektrika |
Regulátor dobíjení |
Varovné blinkry |
Zásuvka 12V |
Přídavné světlomety |
Voltmetr |
Převinutí zapalování, cívek, alternátorů a pod. |
Spínací skříňka |
Žárovka do předeního světlometu |
Rotor alternátoru |
Tripmaster |
Startování po odstávce |
Baterie |
Jemné cukaní |
Kontrolka rezervy RD-03 a RD-04 |
Doplňky |
Bagster |
Zabezpečení motocyklu |
Vyhřívané hefty |
Turisticé plexi |
Nástavce pod řidítka |
Chrániče páček |
Padací rám |
Kryt řetězu |
Mřížka plexi světlometů |
Zrcátka |
Polepy a samolepky |
Centrální stojan |
Kryt chladiče |
Stupačky |
Rozšíření zrcátek |
Kontrola tlaku pneu |
Rozšíření páky zadní brzdy |
Rozšíření bočního stojanu |
Riadidlá a řídítka |
Výbava pro cestování |
Kufry |
GPS |
Držák bočních kufrů |
Radiostanice |
Sedlo |
Jídlo |
Kapsičky na padacie rámy |
Držák láhve na kufr |
Databáze samotná |
Připomínky k projektu |
Brzdový systém |
Brzdové destičky |
Brzdové kotouče |
Brzdové hadice |
Download |
Manuály |
Vychytávky |
Výbava pro jezdce |
Boty |
Bundy |
Kalhoty |
Rukavice |
Helmy |
Chrániče |
Funkční prádlo |
Kapotaze |
Alternativni kapotaze Boano |
Sváření plastů |
Signalizacia rezervy benzinu |
Signalizační kontrolka pro RD-07 od r.v. 1993 |
|
Kategorie: Elektrika |
Startování po odstávce
U motocyklů s karburátorem se po delší odstávce často nedaří nastartovat. Je to způsobeno nedostatkem paliva (odpařením) v plovákové komoře karburátoru. Dočerpání paliva u XRV750 zajišťuje čerpadlo, ale až s otáčením motoru při startování. To klade značné nároky na baterii, která se při startování většinou stačí vybít ještě dříve než motor chytne. Tomu lze celkem snadno předejít samostatným krátkodobým ručním spuštěním palivového čerpadla k doplnění paliva do plovákové komory ještě před startováním.
Spuštění čerpadla lze provést tlačítkem, které namontujeme do bezpečného prostoru, např.do volného otvoru v držáku podběhu zadního kola pod sedlem. Štíhlejšími prsty se pak dá tlačítko stisknout i prostrčením prstů pod sedlem. Vodiče od tlačítka připájíme k vodičům (černá/rudá a černá/modrá), které vedou do červeného konektoru relé čerpadla. Tačítko lze použít jakékoliv, proud je jen cca 1A. Pro vlastní doplnění paliva stiskneme na pár vteřin tlačítko, čerpadlo zavrčí a samo vrčet přestane ve chvíli kdy plovák.komoru naplní a ventil plováku přívod uzavře. V té chvíli tlačítko ihned pustíme. Hotovo, startujeme.
|
Graf vyjadřuje 3 hodnocení.
| Autor: ladin (05.08.2011)
|
Další zkušenosti a komentáře:
|
(06.08.2011) John:
to ladin: nebylo by tedy možné rozběhnout čerpadlo jen pouhým propojením kontaktů na konektoru od relé čerpadla? Přeci jen se dlouhá odstávka projevuje hlavně po zimě a tak se mě nejeví potřebné zasahovat do elektroinstalace ;-)
|
(12.08.2011) ladin:
No samozřejmě že to jde šťouráním konců ohnutého drátu do konektoru, ale především mě nebavilo sundavat boční kufr a neměl jsem zrovna chuť se v tom zase hrabat... Pak rozebírat boční kryt, rozpojovat konektor a riskovat ulomení drátků, atd., , hledat tenký drát na to propojení a zase to vše dát zpátky... když jednoduše šáhnu pod sedlo a je během vteřiny hotovo. V tom je to kouzlo. Přiletovat dva dráty mě přišlo jako minimální zásah a díra na to tlačítko v tom plechu už je připravená... :-)
|
(17.08.2011) John:
to ladin: mě to "šťourání" zase tak nevadí (přijde mě to nejjednodušší), protože před sezónou, kdy je potřeba tento zákrok udělat, stejně prověřuji elektroinstalaci a tak mám sundaný i ten boční podsedlový plast ;-)
|
(29.10.2011) preker:
nebyl by mozne sem dat nejaky "vizualni" navod? ... o elektrice v motorce nemam poneti...tzn. kdyby nekdo nakresli/vyfotil kam se maji ty dva draty od spinace pridelat tak by to bylo fajn:-)
|
(14.11.2011) myshak:
to preker: zrovna minulý víkend jsem to vyráběl, tak to nafotím a můžu to sem hodit :)
|
(19.11.2011) preker:
myshak...to by od tebe bylo uslechtile:-))..dekuji
|
(19.11.2011) John:
to pizour : je za regulátorem pod levým podsedlovým krytem ;-)
|
(20.11.2011) vilemx:
RD-04 má relátko čerpadla pod budíky, je to s plochým 3-pin červeným konektorem.
|
(25.03.2012) Sniper:
Já to řeším tak, že demontuji vzduchový filtr a do sání karbeců štříknu cca 1 dcl benzínu, vše složím, zatáhnu sytič a start je na drc :-)
|
(21.04.2012) Petr_AT:
Také jsem namontoval spínač, Pouze jsem natáhl plus přes jednoduchý spínač ze štekru čerpadla přímo na baterku. Opravdu jednoduší než řešit nějaký hadice na karburátorech !! Fakt to funguje a problém vyřešen :-) Jinak čerpadlo cvaká mnohem rychleji přes spínač než se startérem a motka chytne okamžitě
|
(23.04.2012) Sally:
...to bude asi proto, že když běží čerpadlo normálně (tím nemyslím přes ten tvůj spínač), tak není stále pod proudem, ale dostává impulzy podle otáček motoru
|
(25.06.2012) Sniper:
To Sally: Jen podle otáček motoru to zjevně nebude, protože stačí, když čerpadlu dochází přívod benzínu a riozkmitá se na max. Spíše bych řekl, že reaguje na základě plnosti plovákových komor. Nevím sice jak, ale je to zřejmé. Na sytič a mírně zvýšené otáčky cvaká cca 1x/2s, zahřátý 1x/10s a jak dochází benzín ( stačí zavřít kohout ) rozcvaká se na max ( otáčky motoru se nemění ) do té doby, než si zase natáhne. Takže bych to viděl, že frekvenci čerpadla ovlivňuje v prvé míře tlak palivové soustavy a ve druhé míře dostává impulzy ze snímače otáček ( podobně jako systém LPG ) jinak by po zapnutí zapalování hned běželo tak dlouho,než by natlačilo karburátory...
|
(27.12.2012) vikino1:
Mám také namontované tlačítko na karburátor, ale nějak výrazně mi to nepomohlo :-(, při odstávce delší jak týden, startuji přes kabely autem. Nevíte jak jinak vyřešit start osvědčeným způsobem? Dík
|
(23.01.2013) šutrák:
..osvědčil se mi způsob, známej z dvoutaktů - zejména u trbanta fungoval super, a sice před delší odstávkou chcípnout motor s vytaženym sytičem a vrknutim plynu.. Karburátory timhle způsobem zřejmě dostanou víc paliva, který pak v komorách zůstane a následnej start je snasží. ..nicméně - extra tlačítko k čerpadlu je ve svý jedoduchosti výbornej nápad a rozhodně si ho udělám. Díky za tip.
|
(27.01.2013) panca:
mám taky tlačítko, a po delší době, i když načerpám plné karburátory, nastartuje až po dlouhém trápení startérem. Zřejmě to nebubude o vyschlých komorách.
|
(29.01.2013) Liborus:
řeším to podobně jako Sniper, jen jsem si natáhl hadičku až k bočnímu plastu, konec mám schovaný v přihrádce na nářadí stříknu tam benzín, profouknu a chytám na drc.
|
(01.02.2013) bacaono:
Ono to neni o vyschnutych komorach, ale o zvetranom benzine. Staci odkalit karburatory, drcnut do startera a pockat kym nataha cerpadlo nezvetrany benzin z nadrze. Po odkaleni a natahani noveho benzinu chyti na drc aj po polrocnom odstaveni.
|
(28.02.2013) vikino1:
no nic, udělám to jako loni, do sání vzduchu stříknu benzín, nazuřím jí přes kabely autem a bude ;-)
|
(05.03.2013) jxr:
Odkalil jsem, párkrát otočil a šla, jak kdyby ani nestála celou zimu.
|
(08.03.2013) czago:
Dobiju baterku, přeliju benzín z nádrže do auta, natankuju čerstvý. Když kontroluju kontakty na čerpadle, tak ho z něj taky viliju a pak to chytá bez problému.
|
(27.08.2015) deda.07:
Já jsem na hadičku co je na odvětrání karburátorů nasadil el.magnetický ventil (použil jsem ventil z ovládání turba ze Subaru Impreza , ale určitě budou i jiné možnosti) ventil se otvírá při zapnutí zapalování. Startování neni problém ani po 2 měsících .Před úpravou jsem nemoh nastartovat už po cca 14 dnech.
|
(26.12.2015) mcsnaff:
Řeším to tak že po odstávce párkrát otočím starterem ( cca.3-4sec.). Motor nechytne tak zhruba minutu držím plynovou rukojeť na plný plyn a je po problému :) motor chytne téměř ihned :)
|
|
spínač čerpadla
k orig. konektoru na relátku jsem připájel 2 dráty, na + jsem ještě pro sichr hodil pojistku (nejsem elektrikář, tak nevím, možná by to šlo i bez ní...), vypínač jsem našrouboval do černého plastu pod hlavní pojistkou - dá se tam rukou pohodlně dostat a zdá se, že tam na něj nelítá ani moc bordela... Zatím to funguje bez problémů :)
|
Autor: myshak (23.11.2011)
|
|
|
|