Vlastní vyhledávání
ÚVOD ODKAZY TECHBOX DISKUSE OBRÁZKY ANONCE LIDÉ ČLÁNKY LOGIN




  AfricaTwin TechBox - otevřená databáze zkušeností
:: Úvod ::
  • TechBox TV
  •    AfricaTwin Future Classic
       10 Years of AfricaTwin
       XRV 650 AfricaTwin
  • Hledání v katalogu Honda
  •    Katalog originálních dílů vč. CENY
  • Motor
  •    Palivové čerpadlo
       Olej
       Vzduchový filtr
       Svíčky
       Rozvody
       Výfuk
       Ventily
       Karburátory
       Termostat
       Spojka
       Jemne cukani
       otevření výkonu
  • Podvozek
  •    Přední vidle
       Zadní tlumič a přepákování
       Ložiska a simeringy
       Řetězová sada
       Ráfek přední - 21x1,85 36d
  • Obutí
  •    Off-road pneu - zadní
       On-road pneu
       Off-road pneu - přední
       18" zadné koleso
       Duše do pneumatik
       Nákup pneu-sleva 5%
       Oprava v TP - ráfek 3.00 namísto 3.50
  • Elektrika
  •    Regulátor dobíjení
       Varovné blinkry
       Zásuvka 12V
       Přídavné světlomety
       Voltmetr
       Převinutí zapalování, cívek, alternátorů a pod.
       Spínací skříňka
       Žárovka do předeního světlometu
       Rotor alternátoru
       Tripmaster
       Startování po odstávce
       Baterie
       Jemné cukaní
       Kontrolka rezervy RD-03 a RD-04
  • Doplňky
  •    Bagster
       Zabezpečení motocyklu
       Vyhřívané hefty
       Turisticé plexi
       Nástavce pod řidítka
       Chrániče páček
       Padací rám
       Kryt řetězu
       Mřížka plexi světlometů
       Zrcátka
       Polepy a samolepky
       Centrální stojan
       Kryt chladiče
       Stupačky
       Rozšíření zrcátek
       Kontrola tlaku pneu
       Rozšíření páky zadní brzdy
       Rozšíření bočního stojanu
       Riadidlá a řídítka
  • Výbava pro cestování
  •    Kufry
       GPS
       Držák bočních kufrů
       Radiostanice
       Sedlo
       Jídlo
       Kapsičky na padacie rámy
       Držák láhve na kufr
  • Databáze samotná
  •    Připomínky k projektu
  • Brzdový systém
  •    Brzdové destičky
       Brzdové kotouče
       Brzdové hadice
  • Download
  •    Manuály
       Vychytávky
  • Výbava pro jezdce
  •    Boty
       Bundy
       Kalhoty
       Rukavice
       Helmy
       Chrániče
       Funkční prádlo
  • Kapotaze
  •    Alternativni kapotaze Boano
       Sváření plastů
  • Signalizacia rezervy benzinu
  •    Signalizační kontrolka pro RD-07 od r.v. 1993
    Kategorie: Motor
    Rozvody
    Nastavování rozvodů

    Pozor, pokud je píst poblíž horní úvrati, tak se nemůže vačkou nebo klikou točit jen tak pro legraci, natož silou. Hrozí ohnutí ventilů! Proto je lepší vyndat svíčky a otáčet klikou lehce. V případě náhleho odporu klikou pootočit zpět, otočit vačkou do polohy PÁLÍ a pokračovat v práci.

    1. pootočit klikou tak, aby ryska na rotoru alternátoru ukazovalana RT, tedy zadní válec do horní úvrati,
    2. pootočit klikou o 180 stupňů,
    3. nastavit zadní vačku do střihu, tj. nadzvedává všechny ventily a rysky rozvodového kola jsou rovnoběžně s rovinou hlavy,
    4. pootočit klikou o 180 stupňů a nastavit rysku na RT, tedy zadní válec do horní úvrati,
    5. nasadit řetízek na zadní rozvody. Nesmí se zapomenout mít při nasazování řetízku stlačený klínek na napínáku, aby měl napínák volný chod,
    6. pootočit klikou PROTI SMĚRU hodinových ručiček asi o 120 stupňů až na rysku FT,
    7. nastavit přední vačku do pozice "pálí", tj. ventily jsou uvolněny a rysky rozvodového kola jsou rovnoběžně s rovinou hlavy,
    8. nasadit řetízek na přední rozvody. Nesmí se zapomenout mít při nasazování řetízku stlačený klínek na napínáku, aby měl napínák volný chod,
    9. ručně protočit motor několikrát dokola a překontrolovat, zda sedí rovnoběžnost rysek rozvodových kol s rovinami hlav při současném nastavení rysek na RT a FT.

    Pokud je vše v pořádku, tak nezbývá než seříti ventilové vůle. To je popsáno v záložce Ventily

    Pozor, při nastavování vaček i otáčení klikou se musí postupovat s citem. Jinak hrozí, že se potkají otevřené ventily s pístem a při použití síly nebo startéru může dojít k jejich poškození!!!

    Ne vždy vychází rovnoběžnost rysek rozvodových kol přesně s rovinou hlavy. Je to dáno výrobními tolerancemi a opotřebováním ozubených kol, řetízků i vodících lišt. Čím více jsou tyto díly opotřebovány, o to více jsou rysky na rozvodových kolech pootočeny ve směru hodinových ručiček oproti rovině hlavy.

    Limit napínáku pro výměnu rozvodů - čím víc klínek kouká, tím jsou rozvody opotřebovanější


    Identifikace otevřených a šrkcených vaček:



    sesmolil Vilemx


    Autor: MaraXRV (29.12.2014)  
    Další zkušenosti a komentáře:
    (01.02.2009) lachimichal:
    Chtěl jsem se zaptat po jakém intervalu uvádí HONDA výmněnu rozvodů nemohu to nikde najít.
    (19.02.2009) Venda:
    rozvody cca 80.000km
    (03.03.2009) vilemx:
    Servisní limit je tehdy, pokud klínek napínáku řetízku vylézá o víc jak 6mm nad tělo napínáku. Více v servisním manuálu. Těch cca 80.000km může být, ale rozvody mnohdy bez problémů přežijí i sto tisíc km. Protože Afrika má spodní rozvodová kola jako nedílnou součást kliky, není moc dobré jezdit na vytahaném řetízku. Opotřebují se spodní kola a nejdou vyměnit :((
    (12.03.2009) vilemx:
    Návod jak zjistit, s jakými vačkami (standardní nebo škrcené) byla motorka vyrobena:

    1) http://zsf-motorrad.de/
    2) na úvodní stránce do Vehicle Identification Number nebo vlevo do Search components zadat výrobní číslo motorky (bez mezer či pomlček),
    3) zobrazí se modelový rok (písmeno za XRV750), země určení (písmeno v závorce) a barva (v malém náhledu, barva nemusí 100% souhlast),
    4) otevřít obrázek E3 - vačky, ventily a vahadla,
    5) pokud má položka č. 3 (přední vačka) katalogové číslo 14110-MV1-000, jedná se o standardní vačku. Pokud tam je místo MV1 uvedeno 14110-KW0-000, jedná se o škrcenou vačku. To samé platí o zadní vačce č. 4. kde MV1 je standard, KW0 je škrcená!

    Stejným způsobem se v databázi dají najít rozměry ložisek, velikosti trysek a fůra dalších údajů :)

    Pokud předchozí majitel již vačky vyměnil za otevřené nebo naopak nešrcená motorka už nemá původní motor a dostala motor ze škrcené verze, pak holt smolík pacholík. Ale to je u motorek z druhé či páté ruky vždy loterie....
    (02.10.2012) 500ohc:
    a co v pripade,ze mam vacky 14110MS8000??? podla tej stranky a motorka je XRV 750 Argentinien
    (06.10.2012) 500ohc:
    A kedze rakuske boli 50konove niektore, TA ma 50koni, At 650 ma 50koni, nemoze to sposobovat ten nizsi vykon? aj ked to nie je vraj skrtene, ale koli emisiam tak spravene a tym je nizzis vykon
    (10.10.2012) vilemx:
    Padesítikoňovým Afrikám škrceným jinou vačkou -KW0- rapidně umírá motor nad šest tisíc otáček a motorka přestane zrychlovat. Do šesti tisic jedou stejně, ne-li lépe než šedesátikoňové. Tohle je nejrychlejší a nejlevnější způsob, jak to zjistit. Nesmí tě ale při tom chytout PČR :))

    TA 600 i TA650 mají nižší výkon z důvodu menšího objemu motoru, ale krásně táhnou až k 9 tisícům otáček. Takže když přepočítáš TA 600/50 koní na imaginárního Transalpa 750, vyjde ti 62,5 koně. To samé u TA650/55 koní, kde to vychází dokonce na 65 koní :)) Samožřejmě, že výkon neroste přímo úměrně objemu motoru, ale baj voko jo.
    (04.12.2012) 500ohc:
    Dolezite!(pre niekoho)- vacky 14110MS8000 su montovane do skrtenej verzie a do TA 600,AT 650. Rozdiel medzi touto vackou a neskrtenou je v casovani. Ked sa postavia vedla seba, tak je volnym okom viditelny posun. Je pravda, ze rozdiel zdvihu vacky TA a AT v podstate nie je. Po vymene je iny chod motora, dokonca aj zmena zvuku. Nutne vsak este prestavat karb na neskrtenu verizu!

    http://www.xrv.org.uk/forums/africa-twin-technical-specs/69675-africa-twin-rd04-xrv750-engine-restriction-details.html
    (30.11.2013) czago:
    Mám dotaz k nastavování rozvodů. Proč se ta klikovka točí o 180 st. a pak zas zpět. Nějak nechápu na co to má vliv, když tam nemám ještě řetízek.
    (17.12.2013) vilemx:
    Proože pokud budeš mít píst v horní úvrati a teprve potom budeš otáčet vačkou do střihu, tak by se ti ventily potkaly s pístem!
    (20.11.2014) benderking:
    Kde kupujete rozvodový řetěz? A řetěz k olejové pumpě?
    (30.05.2017) xrwafan:
    Zdarec kluci mam dotaz,vyměna rozvodu tedy řetízku se provadí na motorce nebo je nutno motor demontovat?dají se řetízky nějakym zpusobem provleci?nebo je nutno sundat boční kryty motoru?dik za radu
    Nejsou zaznamenány žádné varianty řešení problematiky

    1,926