:: Úvod :: |
TechBox TV |
AfricaTwin Future Classic |
10 Years of AfricaTwin |
XRV 650 AfricaTwin |
Hledání v katalogu Honda |
Katalog originálních dílů vč. CENY |
Motor |
Palivové čerpadlo |
Olej |
Vzduchový filtr |
Svíčky |
Rozvody |
Výfuk |
Ventily |
Karburátory |
Termostat |
Spojka |
Jemne cukani |
otevření výkonu |
Podvozek |
Přední vidle |
Zadní tlumič a přepákování |
Ložiska a simeringy |
Řetězová sada |
Ráfek přední - 21x1,85 36d |
Obutí |
Off-road pneu - zadní |
On-road pneu |
Off-road pneu - přední |
18" zadné koleso |
Duše do pneumatik |
Nákup pneu-sleva 5% |
Oprava v TP - ráfek 3.00 namísto 3.50 |
Elektrika |
Regulátor dobíjení |
Varovné blinkry |
Zásuvka 12V |
Přídavné světlomety |
Voltmetr |
Převinutí zapalování, cívek, alternátorů a pod. |
Spínací skříňka |
Žárovka do předeního světlometu |
Rotor alternátoru |
Tripmaster |
Startování po odstávce |
Baterie |
Jemné cukaní |
Kontrolka rezervy RD-03 a RD-04 |
Doplňky |
Bagster |
Zabezpečení motocyklu |
Vyhřívané hefty |
Turisticé plexi |
Nástavce pod řidítka |
Chrániče páček |
Padací rám |
Kryt řetězu |
Mřížka plexi světlometů |
Zrcátka |
Polepy a samolepky |
Centrální stojan |
Kryt chladiče |
Stupačky |
Rozšíření zrcátek |
Kontrola tlaku pneu |
Rozšíření páky zadní brzdy |
Rozšíření bočního stojanu |
Riadidlá a řídítka |
Výbava pro cestování |
Kufry |
GPS |
Držák bočních kufrů |
Radiostanice |
Sedlo |
Jídlo |
Kapsičky na padacie rámy |
Držák láhve na kufr |
Databáze samotná |
Připomínky k projektu |
Brzdový systém |
Brzdové destičky |
Brzdové kotouče |
Brzdové hadice |
Download |
Manuály |
Vychytávky |
Výbava pro jezdce |
Boty |
Bundy |
Kalhoty |
Rukavice |
Helmy |
Chrániče |
Funkční prádlo |
Kapotaze |
Alternativni kapotaze Boano |
Sváření plastů |
Signalizacia rezervy benzinu |
Signalizační kontrolka pro RD-07 od r.v. 1993 |
|
Kategorie: Motor |
Vzduchový filtr
 Je možné vylepšit chování motoru nebo dokonce i ovlivnit výkon použitím jiného vzduchového filtru? V případě afriky jsou asi jen dvě možnosti. Buď použití standardního papírového filtru a nebo použití legendárního K&N filtru. Co je tak jedinečné na K&N filtrech?Při důkladné studii filtru K&N je na první pohled zřetelná velikost jednotlivých částic ve filtru a průhlednost filtru, což právě zajišťuje vysokou průchodnost vzduchu. Filtr se skládá ze čtyř vrstev, specielním olejem napuštěné bavlny, uchycené v hliníkové mřížce lemované epoxidovým rámem. Právě tento speciální olej zaručuje možnost vysoké průchodnosti vzduchu, ale na druhou stranu zamezí průchodnosti veškerých nečistot, které se zachytí. Bavlna velice dobře vstřebává olej a je velice dobře prodyšná, tudíž veškerý prach je zadržen a v podstatě přilepen na povrchu filtru, ale maximální proudění vzduchu není nijak omezeno.  Tím, že se filtr pokryje jemnou směsí prachu se prakticky vytvoří další vrstva, která napomáhá filtraci vzduchu. Běžný filtr je v tomto případě zanesen a propustnost vzduchu je minimální, ale jelikož K&N filtr je založen na bázi bavlny a oleje, tak v případě pokrytí filtru jemnou vrstvou prachu se maximalizuje filtrace, ale neomezí se propustnost vzduchu. Na základě těchto faktů je životnost filtrů až desetkrát vyšší než u běžných filtrů. K&N filtr, který není napuštěn olejem a byl by použit pouze suchý ,nebude efektivní a ztrácí jakoukoliv produktivitu popsanou výše!!! (Copyright © 2005–2007 Automedik)
|
Originál papírový filtr | | 34% |
Graf vyjadřuje 32 hodnocení.
| Autor: lukas (29.12.2008)
|
Další zkušenosti a komentáře:
|
(29.07.2009) Frankie:
Dovolím si pár poznatků ze závodů offroad a testů jimž jsem byl přítomen. Běžný filtr zachytí částice do minimální velikosti 5 mikronů KN 3 mikrony Běžný filtr jak se píše výše již při mírném zašpinění omezuje průtok vzduchu. KN při mírném zašpinění, neomezí průtok vzduchu a neomezí ho ani při větším zašpinění. Navíc přímo výrobce uvádí, cože je i testy ověřeno, že při mírném zašpiění filtru KN se jeho účinnost filtrace ještě zlepší. Ale je zde ještě jedna opomníjená veličina a to způsob proudění vzduchu, zatím co běžný filtr způsobuje nepravidelné víření vzduchu za filtrem, KN naopak tok vzduchu usměrňuje a to je dalším důležitým prvkem pro plnění vašich válců.
|
(25.01.2010) ezechiel:
trochu praxe panové jezdil jsem trochu extrémek v poušti mám tam klasickej papírák a mužu říc že to je bezva věc vemu vyklepnu profouknu no problem s kn je sraního moc ...
|
(24.03.2011) Alp:
Dost podstatne taky je, ze pokud k tomu date otevreny vyfuk, tak musite ve vetsine pripadu seridit motor nacist oznovu, nekdy je nutne dokonce pretryskovat. Cili neplati, ze "dam ladak a KNko" a vono to jede samo a lip nez predtim. Brzda napovi vice. Muzu potvrdit.
|
(25.09.2012) 500ohc:
Kn mi uz na dvoch afrikach (RD03.RD04) znizil spotrebu o 0.5l v priemere. Bez dalsieho nastavovania. Nevyhoda KN- v extremnych podmieckach- prejazd brodu a pod. prepusti viac vody, nez papierak.
|
(28.09.2012) czago:
Taky mi snížil spotřebu, ale zároveň se ochudila směs. Tak jsem to nechal seřídit na brzdě a spotřeba se vrátila zpátky a líp to jede od nižších otáček.
|
|
 Originál papírový filtr
 Asi nejčastější a plně postačující řešení.
|
Autor: lukas (22.12.2008)
|
|
 K&N filtr
 K&N filtr zajišťuje vysokou průchodnost vzduchu, má vysokou životnost a pomocí speciální čistící sady ho lze renovovat. Ve spojení s laděným výfukem, lze dosáhnout mírné zvýšení výkonu motoru.
|
Autor: lukas (22.12.2008)
|
(09.01.2009) Prťka:
Mám laďák, KNko, dynojet a výkon se podstatně zvýšil. Nyní 70,8 Hp a krouťák 71,5 Nm, odzkoušeno na brzdě, absolutní spokojenost. Prťka
(29.04.2009) lachimichal:
Díky Prťkovi jsem natom teť stejně jako on! Jenom bacha na DK moto!!!!!!!!!!! Za těžký prachy jsem si u nich nechal "seřídit motor" , když jsem od nich odjížděl motor vybroval že jsem nemohl udřet moč!!! Od Prťky jsem dostal kontakt na Moto-Racing Kaucký kde mi dali vše do pořádku a nejspíš i zachránili motor , protože z DK jsem mněl totálně chudou směs! Jestli máte rádi svého miláčka, tak okolo DK jezděte pořádným obloukem!
(01.06.2009) jenda:
lachimichal má úplnou pravdu!!! nezávysle na něm jsem se též přesvědčil jak DK funguje. Opravdu strašný kdo chce oddělat motor tak tam. Kaucký je opravdu borec a i tak mě dal afriku dohromady. Jen svojí chybou jsem oddělal laďák (Laser pro duo za 9tis.)když jsem ho namontoval bez seřízení motoru. Chybama se člověk učí. Africe Zdar
(23.05.2017) vipermm:
Ahoj, prosim tebe na kolik te prislo to naladeni a nastaveni afriky za info? M
|
 PIPERCROSS
  Pipercross vyrábí vysoce výkonné vzduchové filtry pro motosport a domácí trh více než 30 let. Se sídlem v Northamptonu, v Anglii, je firma Pipercross situována v oblasti, odkud vzešla některá z největších jmen v konstrukci a výrobě závodních motorů na světě. V těchto 30 letech pomáhaly filtry Pipercross mnoha závodním týmům vyhrát slavné šampionáty na Britské, Evropské i světové úrovni. Vývoj probíhal ve spolupráci s těmito týmy a umožnili vyrobit jedny z technicky nejpokročilejších vzduchových filtrů na trhu. Vzduchové filtry Pipercross jsou originálním vybavením motocyklů Triumph. Žádný další výrobce se nemůže chlubit tak širokým sortimentem aplikací a takovou horlivostí vývoje nových sad pro silniční motocykly a závody OVĚŘENÉ VÝSLEDKY Prostřednictvím rozsáhlých výzkumů a testování pomocí metody SAE J726C, společnost Pipercross vyvinula perfektní kombinaci hustoty filtru a tloušťky každé vrstvy. Pokud jsou filtry Pipercross napuštěny aditivy proti nečistotám, je filtrace ještě mnohem účinnější - aditiva pěnovou hmotu zvětšují a otevřené póry mezitím poskytují lepkavou vrstvu, která zadržuje více nečistot. Tato větší kapacita zachycování nečistot se projevuje na možnosti delších servisních intervalů a šetří Vám čas i peníze. Filtry Pipercross jsou také testovány na nezávislých vyspělých motorových Dynamometrech a výsledky hovoří samy za sebe. Grafy ukazují nárůsty jak výkonu, tak i točivého momentu v porovnání se standardními vzduchovými filtry a sacími systémy. CENA : 1709kč
|
Autor: lachimichal (25.04.2009)
|
|
|

|