Vlastní vyhledávání
ÚVOD ODKAZY TECHBOX DISKUSE OBRÁZKY ANONCE LIDÉ ČLÁNKY LOGIN




  AfricaTwin TechBox - otevřená databáze zkušeností
:: Úvod ::
  • TechBox TV
  •    AfricaTwin Future Classic
       10 Years of AfricaTwin
       XRV 650 AfricaTwin
  • Hledání v katalogu Honda
  •    Katalog originálních dílů vč. CENY
  • Motor
  •    Palivové čerpadlo
       Olej
       Vzduchový filtr
       Svíčky
       Rozvody
       Výfuk
       Ventily
       Karburátory
       Termostat
       Spojka
       Jemne cukani
       otevření výkonu
  • Podvozek
  •    Přední vidle
       Zadní tlumič a přepákování
       Ložiska a simeringy
       Řetězová sada
       Ráfek přední - 21x1,85 36d
  • Obutí
  •    Off-road pneu - zadní
       On-road pneu
       Off-road pneu - přední
       18" zadné koleso
       Duše do pneumatik
       Nákup pneu-sleva 5%
       Oprava v TP - ráfek 3.00 namísto 3.50
  • Elektrika
  •    Regulátor dobíjení
       Varovné blinkry
       Zásuvka 12V
       Přídavné světlomety
       Voltmetr
       Převinutí zapalování, cívek, alternátorů a pod.
       Spínací skříňka
       Žárovka do předeního světlometu
       Rotor alternátoru
       Tripmaster
       Startování po odstávce
       Baterie
       Jemné cukaní
       Kontrolka rezervy RD-03 a RD-04
  • Doplňky
  •    Bagster
       Zabezpečení motocyklu
       Vyhřívané hefty
       Turisticé plexi
       Nástavce pod řidítka
       Chrániče páček
       Padací rám
       Kryt řetězu
       Mřížka plexi světlometů
       Zrcátka
       Polepy a samolepky
       Centrální stojan
       Kryt chladiče
       Stupačky
       Rozšíření zrcátek
       Kontrola tlaku pneu
       Rozšíření páky zadní brzdy
       Rozšíření bočního stojanu
       Riadidlá a řídítka
  • Výbava pro cestování
  •    Kufry
       GPS
       Držák bočních kufrů
       Radiostanice
       Sedlo
       Jídlo
       Kapsičky na padacie rámy
       Držák láhve na kufr
  • Databáze samotná
  •    Připomínky k projektu
  • Brzdový systém
  •    Brzdové destičky
       Brzdové kotouče
       Brzdové hadice
  • Download
  •    Manuály
       Vychytávky
  • Výbava pro jezdce
  •    Boty
       Bundy
       Kalhoty
       Rukavice
       Helmy
       Chrániče
       Funkční prádlo
  • Kapotaze
  •    Alternativni kapotaze Boano
       Sváření plastů
  • Signalizacia rezervy benzinu
  •    Signalizační kontrolka pro RD-07 od r.v. 1993
    Kategorie: Motor
    Vzduchový filtr
    Je možné vylepšit chování motoru nebo dokonce i ovlivnit výkon použitím jiného vzduchového filtru?
    V případě afriky jsou asi jen dvě možnosti. Buď použití standardního papírového filtru a nebo použití legendárního K&N filtru.

    Co je tak jedinečné na K&N filtrech?
    Při důkladné studii filtru K&N je na první pohled zřetelná velikost jednotlivých částic ve filtru a průhlednost filtru, což právě zajišťuje vysokou průchodnost vzduchu. Filtr se skládá ze čtyř vrstev, specielním olejem napuštěné bavlny, uchycené v hliníkové mřížce lemované epoxidovým rámem. Právě tento speciální olej zaručuje možnost vysoké průchodnosti vzduchu, ale na druhou stranu zamezí průchodnosti veškerých nečistot, které se zachytí. Bavlna velice dobře vstřebává olej a je velice dobře prodyšná, tudíž veškerý prach je zadržen a v podstatě přilepen na povrchu filtru, ale maximální proudění vzduchu není nijak omezeno.
    Tím, že se filtr pokryje jemnou směsí prachu se prakticky vytvoří další vrstva, která napomáhá filtraci vzduchu. Běžný filtr je v tomto případě zanesen a propustnost vzduchu je minimální, ale jelikož K&N filtr je založen na bázi bavlny a oleje, tak v případě pokrytí filtru jemnou vrstvou prachu se maximalizuje filtrace, ale neomezí se propustnost vzduchu. Na základě těchto faktů je životnost filtrů až desetkrát vyšší než u běžných filtrů. K&N filtr, který není napuštěn olejem a byl by použit pouze suchý ,nebude efektivní a ztrácí jakoukoliv produktivitu popsanou výše!!!
    (Copyright © 2005–2007 Automedik)

    Originál papírový filtr
    34%
    K&N filtr
    66%
    Graf vyjadřuje 32 hodnocení.

    Autor: lukas (29.12.2008)  
    Další zkušenosti a komentáře:
    (29.07.2009) Frankie:
    Dovolím si pár poznatků ze závodů offroad a testů jimž jsem byl přítomen.
    Běžný filtr zachytí částice do minimální velikosti 5 mikronů
    KN 3 mikrony
    Běžný filtr jak se píše výše již při mírném zašpinění omezuje průtok vzduchu.
    KN při mírném zašpinění, neomezí průtok vzduchu a neomezí ho ani při větším zašpinění.
    Navíc přímo výrobce uvádí, cože je i testy ověřeno, že při mírném zašpiění filtru KN se jeho účinnost filtrace ještě zlepší.
    Ale je zde ještě jedna opomníjená veličina a to způsob proudění vzduchu, zatím co běžný filtr způsobuje nepravidelné víření vzduchu za filtrem, KN naopak tok vzduchu usměrňuje a to je dalším důležitým prvkem pro plnění vašich válců.
    (25.01.2010) ezechiel:
    trochu praxe panové jezdil jsem trochu extrémek v poušti mám tam klasickej papírák a mužu říc že to je bezva věc vemu vyklepnu profouknu no problem s kn je sraního moc ...
    (24.03.2011) Alp:
    Dost podstatne taky je, ze pokud k tomu date otevreny vyfuk, tak musite ve vetsine pripadu seridit motor nacist oznovu, nekdy je nutne dokonce pretryskovat. Cili neplati, ze "dam ladak a KNko" a vono to jede samo a lip nez predtim. Brzda napovi vice. Muzu potvrdit.
    (25.09.2012) 500ohc:
    Kn mi uz na dvoch afrikach (RD03.RD04) znizil spotrebu o 0.5l v priemere. Bez dalsieho nastavovania.
    Nevyhoda KN- v extremnych podmieckach- prejazd brodu a pod. prepusti viac vody, nez papierak.
    (28.09.2012) czago:
    Taky mi snížil spotřebu, ale zároveň se ochudila směs. Tak jsem to nechal seřídit na brzdě a spotřeba se vrátila zpátky a líp to jede od nižších otáček.
    Originál papírový filtr
    Asi nejčastější a plně postačující řešení.

    Autor: lukas (22.12.2008)  
    K&N filtr
    K&N filtr zajišťuje vysokou průchodnost vzduchu, má vysokou životnost a pomocí speciální čistící sady ho lze renovovat.
    Ve spojení s laděným výfukem, lze dosáhnout mírné zvýšení výkonu motoru.

    Autor: lukas (22.12.2008)  
    (09.01.2009) Prťka:
    Mám laďák, KNko, dynojet a výkon se podstatně zvýšil. Nyní 70,8 Hp a krouťák 71,5 Nm, odzkoušeno na brzdě, absolutní spokojenost.
    Prťka
    (29.04.2009) lachimichal:
    Díky Prťkovi jsem natom teť stejně jako on! Jenom bacha na DK moto!!!!!!!!!!! Za těžký prachy jsem si u nich nechal "seřídit motor" , když jsem od nich odjížděl motor vybroval že jsem nemohl udřet moč!!! Od Prťky jsem dostal kontakt na Moto-Racing Kaucký kde mi dali vše do pořádku a nejspíš i zachránili motor , protože z DK jsem mněl totálně chudou směs! Jestli máte rádi svého miláčka, tak okolo DK jezděte pořádným obloukem!
    (01.06.2009) jenda:
    lachimichal má úplnou pravdu!!! nezávysle na něm jsem se též přesvědčil jak DK funguje. Opravdu strašný kdo chce oddělat motor tak tam. Kaucký je opravdu borec a i tak mě dal afriku dohromady. Jen svojí chybou jsem oddělal laďák (Laser pro duo za 9tis.)když jsem ho namontoval bez seřízení motoru. Chybama se člověk učí. Africe Zdar
    (23.05.2017) vipermm:
    Ahoj, prosim tebe na kolik te prislo to naladeni a nastaveni afriky za info? M
    PIPERCROSS

    Pipercross vyrábí vysoce výkonné vzduchové filtry pro motosport a domácí trh více než 30 let.
    Se sídlem v Northamptonu, v Anglii, je firma Pipercross situována v oblasti, odkud vzešla některá z největších
    jmen v konstrukci a výrobě závodních motorů na světě.
    V těchto 30 letech pomáhaly filtry Pipercross mnoha závodním týmům vyhrát slavné šampionáty na Britské, Evropské i světové úrovni. Vývoj probíhal ve spolupráci s těmito týmy a umožnili vyrobit jedny z technicky nejpokročilejších vzduchových filtrů na trhu.
    Vzduchové filtry Pipercross jsou originálním vybavením motocyklů Triumph.
    Žádný další výrobce se nemůže chlubit tak širokým sortimentem aplikací a takovou horlivostí vývoje nových sad pro silniční motocykly a závody

    OVĚŘENÉ VÝSLEDKY
    Prostřednictvím rozsáhlých výzkumů a testování pomocí metody
    SAE J726C, společnost Pipercross vyvinula perfektní kombinaci hustoty filtru a
    tloušťky každé vrstvy.
    Pokud jsou filtry Pipercross napuštěny aditivy proti nečistotám, je filtrace ještě mnohem účinnější - aditiva pěnovou hmotu
    zvětšují a otevřené póry mezitím poskytují lepkavou vrstvu, která zadržuje více nečistot.
    Tato větší kapacita zachycování nečistot se projevuje na možnosti delších servisních intervalů a šetří Vám čas i peníze.
    Filtry Pipercross jsou také testovány na nezávislých vyspělých
    motorových Dynamometrech a výsledky hovoří samy za sebe.
    Grafy ukazují nárůsty jak výkonu, tak i točivého momentu v porovnání se standardními vzduchovými filtry a sacími systémy.

    CENA : 1709kč


    Autor: lachimichal (25.04.2009)  

    4,184