Vlastní vyhledávání
ÚVOD ODKAZY TECHBOX DISKUSE OBRÁZKY ANONCE LIDÉ ČLÁNKY LOGIN




  AfricaTwin TechBox - otevřená databáze zkušeností
:: Úvod ::
  • TechBox TV
  •    AfricaTwin Future Classic
       10 Years of AfricaTwin
       XRV 650 AfricaTwin
  • Hledání v katalogu Honda
  •    Katalog originálních dílů vč. CENY
  • Motor
  •    Palivové čerpadlo
       Olej
       Vzduchový filtr
       Svíčky
       Rozvody
       Výfuk
       Ventily
       Karburátory
       Termostat
       Spojka
       Jemne cukani
       otevření výkonu
  • Podvozek
  •    Přední vidle
       Zadní tlumič a přepákování
       Ložiska a simeringy
       Řetězová sada
       Ráfek přední - 21x1,85 36d
  • Obutí
  •    Off-road pneu - zadní
       On-road pneu
       Off-road pneu - přední
       18" zadné koleso
       Duše do pneumatik
       Nákup pneu-sleva 5%
       Oprava v TP - ráfek 3.00 namísto 3.50
  • Elektrika
  •    Regulátor dobíjení
       Varovné blinkry
       Zásuvka 12V
       Přídavné světlomety
       Voltmetr
       Převinutí zapalování, cívek, alternátorů a pod.
       Spínací skříňka
       Žárovka do předeního světlometu
       Rotor alternátoru
       Tripmaster
       Startování po odstávce
       Baterie
       Jemné cukaní
       Kontrolka rezervy RD-03 a RD-04
  • Doplňky
  •    Bagster
       Zabezpečení motocyklu
       Vyhřívané hefty
       Turisticé plexi
       Nástavce pod řidítka
       Chrániče páček
       Padací rám
       Kryt řetězu
       Mřížka plexi světlometů
       Zrcátka
       Polepy a samolepky
       Centrální stojan
       Kryt chladiče
       Stupačky
       Rozšíření zrcátek
       Kontrola tlaku pneu
       Rozšíření páky zadní brzdy
       Rozšíření bočního stojanu
       Riadidlá a řídítka
  • Výbava pro cestování
  •    Kufry
       GPS
       Držák bočních kufrů
       Radiostanice
       Sedlo
       Jídlo
       Kapsičky na padacie rámy
       Držák láhve na kufr
  • Databáze samotná
  •    Připomínky k projektu
  • Brzdový systém
  •    Brzdové destičky
       Brzdové kotouče
       Brzdové hadice
  • Download
  •    Manuály
       Vychytávky
  • Výbava pro jezdce
  •    Boty
       Bundy
       Kalhoty
       Rukavice
       Helmy
       Chrániče
       Funkční prádlo
  • Kapotaze
  •    Alternativni kapotaze Boano
       Sváření plastů
  • Signalizacia rezervy benzinu
  •    Signalizační kontrolka pro RD-07 od r.v. 1993
    Kategorie: Podvozek
    Přední vidle
    Co se dá na předních vidlích vylepšit?
    To je otázka!
    V podstatě lze zvolit dvě cesty. Buď se snažit upravit stávající neboli originál přední tlumiče afriky a nebo prostě vyměnit přední vidle za lepší modernější USD vidle.
    Vše je jen o penězích (bohužel).
    Pokud se zaměříme na úpravy stavajících předních tlumičů, pak máme možnost vyměnit originál pružiny za tužší progresivní pružiny (např. Wurth, ale jsou i jiní výrobci). Dále je možné sehnat nebo vyrobit delší pístky.


    Výměna pístků - zdroj Vilemx

    Výměna bez sundavání vidlí z motorky:
    - jen povolit spodní imbusy,
    - pokud máš výpustní šroubky, tak vypustit olej ve vidlích,
    - povolit šrouby horních brýlí,
    - nadlehčit přední kolo,
    - povolit a vyndat horní zátky,
    - vyndat pružiny,
    - pustit motorku na zem nebo podložit přední kolo tak, aby šly vidlice na doraz,
    - vyndat spodní imbusy,
    - vytáhnout pístky, sundat z nich plastové kroužky,
    - na delší pístky nasadit kroužky, pístky zandat a utáhnout imbusy,
    - nalít olej, vložit péra, překontrolovat hladinu oleje, víčka, šrouby brýlí a hurá na zkušební jízdu :))

    Od vyšroubování po zašroubování spodních imbusů doporučuji mít vidlice na dorazech. Jinak hrozí, že se pohne spodní kalíšek uvnitř vidlí a pak je zaděláno na problém = honění kalíšku do správné pozice :(

    Do vidlic patří tlumičový olej viskozity 10W nebo 15W (podle vyběhanosti vidlic nebo nároků na offík).
    Výška hladiny oleje 100mm od konce trubky při vidlicích stlačených na max a s pérem uvnitř, při progresivních pérech 120mm

    Dobrý TIP!
    V případě, že se někomu podaří strhnout závit např. na přední vidli v uchycení podkovy pod předním blatníkem, zkuste systém pro opravy závitů Helicoil.

    Marzocchi
    6%
    Progresivní pružiny
    55%
    delsi pistky do prednich vidlic
    12%
    Prodloužené zátky
    18%
    Přestavba z Honda CRF 250/450
    9%
    Graf vyjadřuje 33 hodnocení.

    Autor: lukas (03.04.2009)  
    Další zkušenosti a komentáře:
    (24.03.2009) bacaono:
    Vilemx diky za navod!! Robilo sa to podla neho uplne super. ;-)))
    Pri progresoch Hyperpro bola podla navodu hladina oleja pri zasunutych vidliciach bez pruziny 185mm a olej v sade 15W
    (12.10.2009) DaveSpk:
    Pro ty kterým se nechce moc hledat je tady katalogové číslo MO 785-207 a níže odkaz na Wirth pružiny do předních vidlic HONDA Pro: XRV 650 AFRICATWIN
    XRV 750 AFRICATWIN
    adresa - http://eshop.motoservis-travnicek.cz cena v říjnu2009 2.493,-Kč s DPH
    Píšou k nim :
    Progresivní pružina je díky rozdílnému stoupání při menším zatížení měkčí (lépe vyrovnává nerovnosti) a s přibývajícím zatížením tvrdší (při brzdění se motocykl tolik "nepotápí") a také oproti klasické pružině neztrácí časem svoji sílu a tah.
    Výhody :
    - Zlepšení podvozku
    - díky progresivně tvrdým pružinám je možnost vyššího zatížení motocyklu, lepší reakce
    - Zmenší "potápění" motocyklu při brzdění, idealní náhrada za originální pružinu
    - Jednodušší montáž s podrobným návodem
    - TESTOVÁNO A DOPORUčENO Předními odbornými časopisy zaměřenými na motocykly
    *** prohlašuji, že nemám s výše uvedeným obchodem nic společného a že to nemusí být nejlevnější dodavatel ! Tento odkaz slouží jako příklad ceny a možnosti kde objednat ***
    (15.02.2010) ezechiel:
    skušenost origo vidle afa r.v92 fláknul jsem tam 15w a dofouk. skoky přes duny rychlé pisty no problem ....neřešim kokotiny berme to tak má to cenu měnit když nejezdim zavody a na to mlacení po ceste nepotrebuju marzocchi za 40 to si přivezu další at z italie rozbiju ji znova...
    (27.03.2010) DaveSpk:
    pro ezechiel- Hele, hned házíš srovnání origo vs marzocchi za 40tis, černá nebo bílá, proč? Marzocchi za 40tis tu nikdo nikomu necpe. My tu řešíme něco za uplně jiný peníze. Pokud se podíváš na hodnocení v horní části stránky, tak uvidíš, že většina z nás volí levnou a účinou variantu výměny origo pružin za progresivní prižiny. A asi to nebude taková "kokotina" jak píšeš, když jsme s tím spokojení a rozdíl je opravdu cítit. Nám to za těch pár korun asi prostě stojí. Pokud nechceš měnit neměň, pokud to pro tebe nemá cenu, tak to neřeš. Každej si nechce jezdit co 2 roky pro šrot do Italie, ale udělat si tu svou tak, aby mu seděla :-)
    (30.03.2010) peto:
    Chcem sa spýtať na rozmer trubiek vidlí, je to dlžka 720 mm a priemer 43mm? za ochotu a radu ďakujem. Ďalej čím to je, že kolesá mám rovno nikde ma neťahá píše jednu stopu, ale volant ide jemne napravo, je to ohnutá trubka?
    (30.03.2010) Sally:
    ...to že máš nakřivo řídítka ještě nemusí nic znamenat - jsou přidělané na silenblokoch a jde s tím docela pěkně pohnout - záleží na kterou stranu ti padá motorka :-D
    (04.04.2010) Petr_AT:
    Prosím o radu při výměně pružin za progresy........
    Mám v předním tlumiči hlavní pružinu a ještě malou- pochopil jsem to správně že tou progres nahradím obě ? ( nemám ještě progres pro porovnání délky )
    Díky za info !!!!
    (08.04.2010) juris:
    ano pochopil jsi správně :)
    (29.04.2010) safrda:
    zdravím,potřeboval bych vědět na jaký tlak se dofukují přední vidle,díky
    (30.04.2010) juris:
    žádný,nemá být v tlumičích žádný přetlak.Ventilek je z důvodu vypouštění vzduchu.
    (06.05.2010) Ondrej13:
    tlak v tlumičích-pokud mají ventilek (1990-1995) , dle AJ manuálu 0,39 kPa a dle NJ 0-0,4bar - viz. servisní manuál - zdar a čtěte manuály .-)
    (23.08.2010) vilemx:
    Nejspíš budeš mít vůli v ložiscích v krku řízení. Zkus povolit šrouby horních brýlích, veljou matici na horních brýlích, tak o čtvrt otáčky utáhnout placatou matici pod hornímí brýlemi a pak zase všechno poutahovat zpátky.
    (16.12.2010) rejnsik:
    prosím o radu, progresivní pružiny jsem dal hustší konec dolu je to dobře nebo blbě, přišly mi bez návodu díky...
    (17.12.2010) Petr_AT:
    Už se to tu řešilo a pokuď si vzpomínám tak se došlo k závěru že je to v podstatě úplně jedno ! :-)
    (17.12.2010) rejnsik:
    taky si to myslím díkas....
    (21.12.2010) kolaso:
    iba ze by to jedno nebolo. v navodoch sa pise ze hustym hore ;-).
    (22.12.2010) Petr_AT:
    Ta pružina musí z podstaty věci fungovat stejně ale když dáš hustším nahoru tak bude o 0,0000nic méně neodpružené hmoty ale zároveň se ti posune o 0,0000nic výš těžiště :-)
    (05.01.2011) czago:
    Nevíte někdo jakou silou se dotahují šrouby co drží tlumiče? Nerad bych strhnul závit.
    (10.09.2011) Radekl2007:
    Tak dnes jsem dal progr.pr. Wirth a prodloužený pístky (základ Vilemx a pak soustružník ...... Vilemx díky :-) ) olej Motul 10W, přitáhl zadní pružinu a dal 200km OFF zkušebku a je to masáž!!!!!!!! Není to pochopitelně Marzocchi ani Ohlins, ale při nákladech cca 2000,- oproti cca 75000,- (předek + zadek) to fakt funguje!!!! Při roletách, skocích a jízdě v šutrech původní tlumiče šly téměř pořád do dorazu... teď sem se tam zkrátka nedostal :-) HURÁ! :-) NAvíc to pobere tak polovinu vibrací do rukou. Zkusil sem i asfalt na ostrým špuntu a brzda na předek si dala říct téměř cokoliv.JO, JE TO FAKT DOBRÝ! Díky ti Vilemx!!!! :-) :-) Jen poznámka nakonec..návod super. Jen pro méně zkušené po lopatě..pokud nemáte vypouštěcí šrouby na olej, nic se neděje. Po vyšroubování spodních imbusů se olej vypustí tudy. Tak Ať nemáte olej. louži přes půl garáže. Pístky jsou poměrně hluboko ve vidlích. Pokud nevíte jak, pohodlně je vyndáte např. tak, že ohnete konec svařovacího drátu do pravého úhlu (zalomení cca 1,5cm zkr. aby se dostalo do pístku). Drát zasunout do pístku na doraz a když s tím drátem trochu za..dáte, zachytíte pístek za přepouštěcí kanál (průměr cca 2mm) a pohodlně vytáhnete :-) Takže vpřed :-)
    (19.09.2011) PetrAT:
    Koupil jsem progresy Willbers. Olej 10W (výrobce doporučuje 7,5)
    Výrazně lepší chování motorky
    (03.05.2012) luk:
    Ahoj afrikáni...má dotaz.Potřebuju si vyměnit v tlumičích olej a gufera.Jaký olej tam mám dát?Pružiny mám origo a jezdím skoro pořád jen silnici a občas nějakou polňačku.A taky se chci zeptat,jestli existuje nějaký podrobný návod jak přesně při výměně oleje a gufer postupovat.Nejlepší by bylo hezký video,ale to asi nebude.Vím,že servis by byl dobrý řešení,ale chci si dělat na tý mojí holce co nejvíc sám a tím jí taky pořádně poznat.Díky za vaše infa :-))
    (08.03.2013) kolaso:
    Nikde som sa nedočítal kolko oleja potrebujem objednat, ked idem menit progres v paliciach. Len že hladina ma byt 185 od okraja. Kolko dl ho vojde do jednej rury???
    Vďaka za odpoveď
    KOLAso
    (04.07.2013) africanxrv:
    tady mate video jak na výměnu oleje a pružin
    http://www.youtube.com/watch?v=re8RvifvzB4
    http://www.youtube.com/watch?v=tj2Mlu0TMo4
    (18.07.2014) DaveSpk:
    Zustali mi po prestavbe origo vidle s progresama od Wirthu vcetne obou bryli. Kdo by potreboval tak se ozvete ;-)
    (10.05.2015) alex63:
    Výměna oleje s originálními pružinami bez demontáže tlumičů z motocyklu.Vyšroubovat horní zátku(já mám s ventikem). Vypustit spodním šroubkem olej pokud ho tam máte.Několikrát zapumpovat a nechat vykapat.Zašroubovat spodní šroubky. Do každého tlumiče nalít 648 ml tlumičového oleje (já 10W Valvoline plná syntetika).Zašroubovat vrchní zátky a je to.Po projetí kontrola tlaku 0,39 kpa
    Marzocchi
    Nekompromisní, ale taky bohužel hodně drahý řešení. Přední tlumiče Marzocchi Magnum jsou asi tím nejlepším co lze pro vylepšní podvozku v oblasti předních vidlí udělat.

    Autor: lukas (24.12.2008)  
    (19.07.2011) Heno:
    Vôbec to nemusí byť Marzocchi Magnum 50. Ja by som sa uspokojil aj so Sachs 48mm ;)
    Progresivní pružiny
    Výměna originál pružin za progresivní Wilbers.

    Pozn.: momentáně olej 5W a 550ml do každého tlumiče - jsou komfortnější ! :))

    Autor: juris (02.10.2009)  
    (29.12.2008) šindy:
    Ačkoliv jsem si myslel že to nebude velkej rozdíl, po výměně za progresy, tak jsem byl hodně mile překvapenej. Se sériovýma perama se to nedá srovnávat, při výměně jsem použil olej o viskozitě 10W. Doporučuji všem, kteří ještě nemají :o)))
    (02.06.2009) Žabák:
    Praktickou zkušenost zatím přidat nemůžu, jen radu. Objednával jsem Wirth. Je to víc než měsíc a pořád na ně čekám. Ptal jsem se i v jiných krámech, ale prý je to normální čekací doba (3-5 týdnů). Tak jen pozor na možnou delší čekací dobu...
    (07.01.2015) czago:
    Pro ty co budou měnit za Wirthy je odkaz na stránky výrobce, kde píše kolik oleje je třeba použít atd.
    http://www.wirth-federn.de/products/de/Gabelfedern/Honda/Honda-XRV-750-AFRICA-TWIN.html
    delsi pistky do prednich vidlic
    reseni ala vilemX a vlada stehlik. loni jsem spolu s progres wirthama namontoval a je to fajn :-) obrazky jsou z profilu VilemX

    Autor: viking (06.01.2009)  
    Prodloužené zátky
    progres.pružiny wirth,hustčí olej 10w ,prodloužené zátky 1,5cm. Vyhovující, opravdu lepší než orig.

    Autor: zdeněk x (09.03.2009)  
    Přestavba z Honda CRF 250/450
    K přestavbě použity motocrossové tlumiče a brýle z Hondy CRF 250 (juris) a 450 (mates). Osa v krku řízení a v kole zůstala původní.Naprostá spokojenost ověřená dvouletým provozem v terénu :).

    http://doff.jex.cz/

    Autor: juris (27.03.2012)  
    (27.07.2013) ace:
    potvrzuji mám z crf 450, díky za tip kluci, funguje to výborně :)
    (18.07.2014) DaveSpk:
    Pripojuji se s kladnym hodnocenim tohoto reseni. Je to sice trochu pracnejsi reseni, ale kdo ma trochu odvahy, manualni zrucnosti a dobre kamarady, nebo trosku zlataku aby zadal vyrobu a svarovani nejake firme, tak to jiste zvladne
    (15.10.2014) muuka:
    Muzu se zeptat jak jste vyresili, drzak dalsiho trmenu a pouziti origo at kola?
    (20.11.2014) brkoslav01:
    ten další třmen by mě taky dost zajimal
    (15.05.2016) DaveSpk:
    Já použil vidle z HONDY CRF450 a musel jsem původní držák jednoho třmenu uřezat, navrhnout (vystřihnout z kartonu) nový odpovídající tvar držáků, nechat vyrobit 2ks, nechat přivařit někým kdo to opravdu umí a dá za sváry "ruku do ohně" a pak už jen vložku na středovou osku na stranu se zavitem a nechat stočit o cca 2mm myslím osku na rozšířené straně a už to fungujeeee :-) Jo a zapoměl jsem na malý návarek pro aretaci správné pozice domečku náhonu tacho.
    (04.12.2016) waccax11:
    Tlumiče CRF 450.Nechal jsem vyrobit na CNC celý spodek pravého tlumiče i s držákem třmenu,upravit hydrauliku a výsledek výborný.

    5,332