Vlastní vyhledávání
ÚVOD ODKAZY TECHBOX DISKUSE OBRÁZKY ANONCE LIDÉ ČLÁNKY LOGIN




  AfricaTwin TechBox - otevřená databáze zkušeností
:: Úvod ::
  • TechBox TV
  •    AfricaTwin Future Classic
       10 Years of AfricaTwin
       XRV 650 AfricaTwin
  • Hledání v katalogu Honda
  •    Katalog originálních dílů vč. CENY
  • Motor
  •    Palivové čerpadlo
       Olej
       Vzduchový filtr
       Svíčky
       Rozvody
       Výfuk
       Ventily
       Karburátory
       Termostat
       Spojka
       Jemne cukani
       otevření výkonu
  • Podvozek
  •    Přední vidle
       Zadní tlumič a přepákování
       Ložiska a simeringy
       Řetězová sada
       Ráfek přední - 21x1,85 36d
  • Obutí
  •    Off-road pneu - zadní
       On-road pneu
       Off-road pneu - přední
       18" zadné koleso
       Duše do pneumatik
       Nákup pneu-sleva 5%
       Oprava v TP - ráfek 3.00 namísto 3.50
  • Elektrika
  •    Regulátor dobíjení
       Varovné blinkry
       Zásuvka 12V
       Přídavné světlomety
       Voltmetr
       Převinutí zapalování, cívek, alternátorů a pod.
       Spínací skříňka
       Žárovka do předeního světlometu
       Rotor alternátoru
       Tripmaster
       Startování po odstávce
       Baterie
       Jemné cukaní
       Kontrolka rezervy RD-03 a RD-04
  • Doplňky
  •    Bagster
       Zabezpečení motocyklu
       Vyhřívané hefty
       Turisticé plexi
       Nástavce pod řidítka
       Chrániče páček
       Padací rám
       Kryt řetězu
       Mřížka plexi světlometů
       Zrcátka
       Polepy a samolepky
       Centrální stojan
       Kryt chladiče
       Stupačky
       Rozšíření zrcátek
       Kontrola tlaku pneu
       Rozšíření páky zadní brzdy
       Rozšíření bočního stojanu
       Riadidlá a řídítka
  • Výbava pro cestování
  •    Kufry
       GPS
       Držák bočních kufrů
       Radiostanice
       Sedlo
       Jídlo
       Kapsičky na padacie rámy
       Držák láhve na kufr
  • Databáze samotná
  •    Připomínky k projektu
  • Brzdový systém
  •    Brzdové destičky
       Brzdové kotouče
       Brzdové hadice
  • Download
  •    Manuály
       Vychytávky
  • Výbava pro jezdce
  •    Boty
       Bundy
       Kalhoty
       Rukavice
       Helmy
       Chrániče
       Funkční prádlo
  • Kapotaze
  •    Alternativni kapotaze Boano
       Sváření plastů
  • Signalizacia rezervy benzinu
  •    Signalizační kontrolka pro RD-07 od r.v. 1993
    Kategorie: Motor
    Palivové čerpadlo
    Asi nejčastěji diskutovaná, notoricky známá a také jedna z mála problémových součástí na Afrikách.
    Originální palivové čerpadlo, které dostala AfricaTwin do vínku od výrobce je na principu elektromagnetem ovládané membrány, která dodává palivo karburátorům. Středová hřídel elektromagnetu, která pohybuje membránou je na druhém konci využita ke spínání resp. rozepínání kontaktu, pomocí kterého se spíná cívka elektromagnetu. Je tedy zřejmé, že kontakt sepne přesně v okamžiku, kdy je všechno palivo vytlačeno do karburátorů a je tudíž potřeba natáhnou další dávku paliva a vypne v okamžiku kdy je dávka paliva natažena. Z toho vyplývá, že čerpadlo pracuje v takových intervalech, které přesně odpovídají okamžité spotřebě paliva. Dá se tedy pozorovat resp. poslechnout, že čerpadlo cvakne při volnoběhu cca jednou za 5 sekund, zatímco při akceleraci cvaká v daleko kratších intervalech.
    Toto je nesporná výhoda originálního čerpadla.
    Naproti tomu nevýhodou je ten fakt, že cívka čerpadla je přímo napájena přes výše zmíněný kontakt a ten vzhledem k tomu že spíná vysoký proud (až 5A), je namáhán jiskřením a to především v situacích kdy dojde palivo nebo se přepíná na rezervu. Časté jiskření kontaktů má za následek jejich opalování a poté se může stát, že kontakty přestanou spínat nebo se naopak spečou.

    Další podrobnější informace včetně návodu jak originál čerpadlo opravit a poté upravit spínání tak, aby nebyly kontakty namáhány vysokým proudem najdete v PDF dokumentu který přeložil z angličtiny John.

    Instruktážní video jak postupovat při náhlém přerušení dodávky paliva - prostě když umře čerpadlo


    Pierburg 7.21440.51.0
    23%
    Originál čerpadlo
    25%
    Palivové čerpadlo Facet
    20%
    Nahradni kontakt
    12%
    Mikuni DF 52-82
    18%
    Pal. čerpadlo KTM LC8
    2%
    Graf vyjadřuje 56 hodnocení.

    Autor: lukas (09.06.2009)  
    Další zkušenosti a komentáře:
    (11.12.2008) lukas:
    Nejlepší řešení je originální čerpadlo vzhledem optimální dodávce paliva do karburátorů. Díky svému pricipu dodává přesně tolik paliva kolik je potřeba.
    (22.12.2008) Sally:
    ...a nebo použít čerpadlo Pierburg - sice ztrácí výhodu chodu jen při běhu motoru, ale zas může natlačit benzín i do suchých karburátorů
    (24.12.2008) šindy:
    no pro mne nejlepším řešením bylo použití podtlakovky Mikuny, rozdíl v dodávce paliva jsem žádný nezpozoroval ani po delším stání a naopak se zmenšilo zatížení alternátoru s regulátorem a tím je i více proudu pro další el. doplňky na motorce :o)
    (26.12.2008) peto:
    Pierburg som musel riešiť keď mi odišlo origo, no musím povedať, že som nad mieru spokojný, mám ho spravený tak, že keď zapnem chcipák/ to tlačítko na volante červenej farby v pravo/, tak mi tlačí asi 5 sekund a potom ho vypne a spustí ho znovu po štartovaní. Po vypnutí motoru chcipákom čerpadlo automaticky vypne. Najprv som si myslel, že budem musieť riešiť prepad resp. obeh paliva znovu pred čerpadlo z dôvodu strachu čo na to povedia ventili v karburátoroch, no ale uvedomil som si to, že Š 1203 to znášala OK, tak som zistil , že aj Afka to znáša super a že to čerpadlo nie je tlakové, ale len dopravné, takže keď ihlauzavrie vstup do plavákovej komory, tak si vrčí Ďalej ale netlakuje aihli to znášajú zdá sa, že dobre, veď som s ním už spravil nejakých tých 12000 km. Odporúčam ho veď cena je len 2100 Skk, /70 Eur/, čo je oproti originálu zanedbatelné.
    (16.01.2009) koubin:
    Na advrider doporučují Facet pumpu:
    http://www.advrider.com/forums/showthread.php?t=50630&page=10

    Je prý levnější a spolehlivější než originál, dá se za koupit za míň než 50 liber (nezkoušel jsem to ale).
    (16.07.2009) BobyCrow:
    Ahojte afričani, z Čiech, Moravy a Slovenska... Som rád že na tomto fóre som mohol načerpat informácie... dnes som urobil preventívny zásah do konštrukcie mojej Afriky, inšpirovaný Vašimi skusenostami, zohnal som spínacie relé a podla návodu som to namontoval... a ny prvý šup to krásne funguje... a myslím že to bolo v hodine dvanástej, lebo kotakty pôvodného čerpadla pri 42000 km mojej Afriky, už boli pekne opálené... po obrúsení jemným pilníkom sa podarilo vyrovnať kontakty pôvodného relé do roviny, a podla návodu som napájkoval drôty pre pomocné relé... a krásne to funguje na prvý šup...Takže ešte raz ďakujem za návod ako predlžiť život čerpadla Afriky... a relé sa krásne zmestilo pod sedlo...a stálo ma to 3,9 € za relátko...
    (15.08.2009) slim:
    RD 07 bez čerpadla ujela v nouzi z plné nádrže do dalšího tankování 179 km, ale od 120 km to byla zkouška nervů. Teď má Mikuni a pohoda.
    (16.10.2009) lullu:
    Ahoj, já jsem vyměnil originál za Faceta, vše se zdá vpořádku, ale nemůžu si pomoct, mám pocit, že mi od té doby motorka hůř startuje, tj, musím déle držet startér, popřípadě chytí až na několik pokusů. Má někdo podobné zkušenosti?
    (11.03.2010) fligi21:
    Ahoj,jak poznám že je čerpadlo špatné,při jízdě mi to začalo cukat jako by došel benzín,dále už nešlo nastartovat a byl konec.Odtah...atd.Druhý den kontrola čerpadla,spíná,palivo dávkuje ale nastartovat nechce.Když ho vyndám a odpojím,tak motor běží v pohodě.Nevím jestli to je v čerpadle.Prosím poraďte,díky předem
    (14.03.2010) pavelSE:
    mal som tiez problem s cerpadlom potom s rele,kupou cerpadla mikuni sa to vyriesilo dokonca mam pocit ze to ide lepsie za plynom.caute!
    (13.04.2010) OZO:
    caute mne tiez odisli kontakty z cerpadla ale na varane cerpadlo je to iste ako na afrike cukala motorka raz startovala raz nie .Po robote som sadol za internet a podho hladat nahradne riesenia. 1 cerpadlo z S1203 novsie verzie karburatorova 2 najlepsie riesenie opravna sada na cerpadla z ciech tusim z TIPMOTO v cene 650 kc po doneseni kurierom sme kontakty vymenili 2sroby a zaletovat jeden kontakt a varan ide jak lusk
    (13.04.2010) OZO:
    dufam ze toto bude posledny clanok na opravy palivoveho cerpadla tu je stranka na ktorej si bez problemov kupite kontakty do cerpadla originaly z japonska za 685kc WWW.TOPMOTO.CZ/DILENSKE-POTREBY/BENZINOVE-CERPADLO-OPRAVNA-SADA
    (09.06.2010) lachimichal:
    Original čerpadlo jsem přemostil přes přídavné relé dle návodu , bohužel po 30000 km sice neodešly kontakty ale civka. Koupil jsem mikuni které sice šlape ale volnoběh se pořád houpe ( nejsou to podtlaky!) a motoru začalo chutnat cca o 3l/100km víc! Už opravdu nevím co mám dělat. Nezkoušel jste někdo regulátor tlaku? Našel jsem ho na stránkách http://eshop.skodateam.cz od Treda a má plynulou regulaci.
    (12.07.2010) Tony:
    Zdravím, nevíte pls někdo kde, a jestli vubec, se dají sehnat do podtlakovýho čerpadla Mikuni membrany a takový ty další cerepetičky (prostě sada)? Předem díky!
    (24.08.2010) mareks:
    Můžu se zeptat dá se čerpadlo Mikuni nějak ladit pokud se mi zdá že ve vysokých otáčkách dává málo paliva dal jsem ho na místo dle návodu možná i o trochu výše. Děkuji
    (10.11.2010) Sniper:
    Časem instaluji elektircké čerpadlo, originál zatím maká, ale jeden problém možná mám. Při delší odstávce mašiny ( 14 a více dní ) mi strašně dlouho startuje, než chytne. Ob den chytá okamžitě. Problém vidím v naplnění plovákových komor karburátorů. Odstraní tento nešvar elektrické čerpadlo? Jen takový postřeh - stejný systém čerpadla má např. Jaguar XK 150, ale tam po zapnutí zapalování čerpadlo okamžitě naplní komory, proč tohle nefunguje u Afriky? Nebo mám něco špatně?
    (11.11.2010) Sally:
    ...ano, problém vidíš správně s benzínem v kabecu. Ano Pierburg tohle řeší - po namáčknutí starteru se rozjede, natlačí benzín a pak můžeš startovat.
    U tvého čerpadla je vše v pořádku. Jestli sis někdy všimnul, tak frekvence čerpání není konstantní - řídí se to otáčkama motoru, takže první impuls pro sepnutí dostává až při prvním otočení motoru
    (12.11.2010) Sniper:
    Sally: Ano, všiml jsem si toho jak čerpadlo funguje a v jaké frekvenci v určitých režimech. Jen mne zaráží, že po delší odstávce mašiny jsou 2 možnosti:
    A: Odpaří benzín, plováková komora není plná a po zapnutí zapalování by tedy čerpadlo mělo natlačit... Alespoň takhle funguje čerpadlo ze zmíněného Jaguára, které pracuje na stejném principu.
    B: Plováková komora je stále plná, proto čerpadlo nenatlačí, ale měl by tedy motor chytit...

    Každopádně půjdu do el. čerpadla tak jako tak. Mělo by dávat cca 0,4 Bary, což plovákový ventil nepřetlačí, ostatně je na to stavěné a budu doufat, že se tím starty po delší odstávce zlepší.
    (14.11.2010) Sally:
    ...originál čerpadlo nijak nepozná jestli je plováková komora prázdná nebo plná. S každou otáčkou motoru ti dá jen jeden puls, když se motor netočí tak prostě netlačí
    (14.11.2010) Sniper:
    Sally: Aha, tak už je mi to jasné, díky.
    (07.08.2012) hasic4:
    Zdar kluci.Můžete mi napsat kde se dá sehnat origo a za kolik.Díky
    (09.08.2012) mara.k:
    Ptal sem se přímo v Hondě MCH a bylo něco kolem 5 táců.
    (26.08.2012) jxr:
    Mají ho třeba v miramoto.cz
    (27.10.2012) Loosek:
    original čerpadlo xrv, 3600Kč. A navod na jednoduchou upravu přidanim diody - za cenu diody, 1Kč
    http://www.davidsilverspares.co.uk/parts/part_19231/
    http://www.honda-deauville.nl/documents/Handleiding_plaatsen_diode_op_benzinepomp_Honda_Deauville_NT650V.pdf
    (24.11.2012) Loosek:
    Návod na výrobu elektronického relé, náhrada za mechanické relátko. Zbytek postupu je stejny jako pro mechanicke rele.
    Navod: http://www.airsoftchrudim.cz/recenze/spinani_pres_mosfet_1.html
    Je treba pouzit MOSFET typu P, to znamena, spina se minusem. Ve verzi od Čízáka jsem měl typ N - spinani plusem. Neni principielne na zavadu, ale kovovy obal cerpadla je spojen se spinacimi kontakty cerpadla - takze na kostre cerpadla bylo plus, coz teoreticky mohlo vest ke zkratu s kostrou. Čízákova oprava mi fungovala 50tkm, nez jsem ji omylem spalil pri prehozeni polarity.
    vyzkouseny typ mosfet: IRF5210, cena 40 Kc. Rezistor 10KOhm, halerova polozka. Pokusim se casem dodat postup.
    (06.01.2013) vlk:
    Mám originál čerpadlo a neměnil bych, protože dává přesně tak jak mašina potřebuje. Asi v 35tis. km mi odešly ty kontakty, tak jsem přenýtoval za kontakty s vysokoproudých rele a namontoval kohout s kontrolkou rezervy paliva aby čerpadlo bylo pořád zaplavené. Teď mám najeto 90tis. a kontakty jsou cca v půlce životnosti.
    (25.12.2013) BŮČA:
    V origo čerpadle jsem vyměnil opálené kontakty za nové dle návodu na WEMOTO a pohoda.Stáloto cca 800kč.
    (20.03.2014) šarik:
    Mám na čerpadle orig. nalítáno přes 130 000 km s 1x výměna kontaktů. Asi 10 000 mu pomohlo Mikuni. Nyní začalo propouštět benzin?????/zřejmě konečná/ Pokud by nové stálo 3600Kč tak jdu do něj. Stálou spotřebu jsem měl 4,8-5.2 i při extémním naložení a těžkých podmínkách. Pan HONDA to vymyslel dobře.
    (08.07.2014) timotej:
    vymena kontaktu na original cerpadlo..http://www.wemoto.cz/bikes/honda/xrv_750_x_y_rd07_africa_twin/99-03/picture/fuel_pump_repair_kit_-_point_switch/
    (23.07.2014) benderking:
    Dnes jsme prubl řešení s diodou 1N4007 (1000V/1A) jiskření na kontaktech neni pomalu žádné. Zadejte si do googlu: Handleiding_plaatsen_diode_op_benzinepomp_Honda_Deauville_NT650V.pdf Prostě mezi černý kabel co vede do cívky čerpadla a připájený kabel na kontaktech se vpájí zminovaná dioda. :-)
    (03.10.2014) michalpu:
    Tak isto mam namontovanu diodu podla prispevku nado mnou. Iskrenie skoro ziadne funguje to perfektne ale!!!! asi po 10000 km prestalo cerpadlo dodavat palivo.
    Bolo zistene ze to iskrenie je aj na nieco dobre a to samocistenie kontaktov iskrou. Tym ze iskreniu bolo zabranene diodou tak sa kontakty zaniesli az tak ze neviedli el.napatie.
    Riesenie: mrnavym pilnickom alebo smirglom prebehnut kontakty cerpadla a ide sa dalej oprava na 15min.
    (25.06.2015) ladin:
    Originální čerpadlo bylo dosud bezproblémové, 1x preventivně měněné kontakty cca ve 100 tis.km, nyní najeto 185 000 km. Teď mi v Arménii přestalo chodit. Zjistil jsem, že vázne jádro elmagnetu ! Pomohly 3 kapky oleje na tyčku jádra el.magnetu a rozhýbání pomocí kleští. Potom už zase jelo bez problému. Takže i zde je potřeba prevence.
    (26.06.2017) vipermm:
    PODTLAKOVA CERPADL A DILY DO NICH JSEM NASEL ZDE - http://www.prespo.de/shop/benzinversorgung/benzinpumpen/
    JE to v nemcine, tak se nelekejte. Pisou tam vyslovene ze podtlakova pumpa MIKUNI je pohanena podtlakem a pretlakem z klikove skrine!!! Model DF 52-82 disponuje pridavnym pretlakovym ventilem ktery zabrani poskozeni cerpadla pri pretlaku v klikove skrini.
    Dale taky resim problem s prisunem paliva. Dle schemy zapojeni pro muj modelovej rok jsem zjistil (a u novsich modelu to nebude jinak) ze ORIGO palivove cerpadlo je napajeno pulzem z ridici jednotky. Tenhle pulz je na jednom dratku s plusem zapalovaci civky prave na zadnim valci, dale vede do pristroju (myslim ze to je pulz pro otackomer) a pak este vede do FUEL CUT-OFF Rele (FCO Rele), kde (dle meho nazoru) otevre privod vetsiho proudu ktery dal pulz na civku nasho klasickeho cerpadla. Jak sam po rozebrani cerpadla a vymene kontaktu zjistil, cerpadlo po pripojeni primeho napeti z baterky hezky skace a jiskry coz me vede k nazoru ze problem bude v onom FCO RELE. Pokusim se ho nahradit vhodnym stejnym nebo funkci podobnym rele a uvidime co to udela. Este ho musim promerit a zjistit zda je moje uvaha zpravna nebo zcestna. Ale kdyz me ta moje mrcha bude zlobit tak dostane podtlakovku nebo jine elektricke cerpadlo a bude vymalovano.

    Jo ti z vas ktery mate jine elektricke cerpalo: Mate ho pripojene tak, ze vam to tlaci nonstop? Nebo ho mate na puvodni konektor coz znamena ze vam cerpadlo pracuje v pulzech dle otacek motoru. Jo meril jste nekdo kolik je schopne origo cerpadlo dodat paliva? Pac i ty podlatky jsou stavene jen na urcity prutok a tlak zavislich na otackach (podltakovych pulsech). Jelikoz je podtlakove cerpadlo MIKUNI staveno na pohon PODTLAKEM a PRETLAKEM z klikove skrine, je jeho fungovani na zaklade podtlaku ze sani vcelku uspech :D
    (22.08.2017) Loosek:
    To, že originál čerpadlo pracuje s frekvencí závislou na otáčkách motoru, je místní urban legend. Není to pravda. Mám 3 čerpadla. Původní origo, čínskou napodobeninu origo a nakonec Taiwan - náhradu koupenou před lety. Ten Taiwan vozím roky jako zálohu a posledni 3 roky jsem ho pokazdy pouzil. Trvalo mi několik let, než jsem si přečet Hayness a zjistil, že origo není v dobrý kondici. Nezáleží jen na kontaktech, ale i na tom, jestli je čerpadlo schopný dávat minimální požadovaný množství paliva, 900ml/minutu a to i ve vedru a dlouhodobě.
    Typicky mám problém na dovolených, kdy se jezdí 2 týdny v teplých/horkých místech.
    Palivo začne dělat bublinky, stane se stlačitelným a čerpadlo spíná i několikrát za sekundu. Skončí to buď spečenými kontakty (pokud nemáte spínání optickou závorou, MOSFETem nebo relé), nebo to skončí zastavením čerpadla (cívka prostě přestane pracovat, asi vlivem obrovskýho zahřátí) nebo to skončí spálením pojistky čerpadla a startéru. Naposled letos v Kyrgyzstanu, 42 stupnu a hnala se bouřka.
    Řešení jeste nemam, je na nej cela zima, jisty je ale to, ze puvodni origo poleti do kose. Pouziju z nej jen ty repasovany kontakty a MOSFET spinani, ktery jsem si udelal.
    Dam vedet, proc se zasekla na Čína, jestli kontakty nebo cívka.
    (13.09.2017) vilemx:
    Loosek: orig. čerpadlo běží s frekvencí nižší nebo maximálně stejnou, co jsou jsou aktuální otáčky motoru. Při volnoběhu 1.200 ot/min tedy cvakne maximálně 20 x za vteřinu, při běžné jízdě kolem 4 tisíc může frekvence vylétnout až 60 x za vteřinu. To už je pěkné trrrrrrrrrrrrrrr.
    Pierburg 7.21440.51.0
    AC Pumpa elektrická Š1203 - originál PIERBURG Germany
    (7.21440.51.0). Orientační cena 1.500 až 2.100 Kč podle toho, zda se kupuje jako díl pro Škodovku nebo jako čerpadlo od firmy Pierburg
    Návod na montáž čerpadla je na http://home.tiscali.cz/vilemx/Pierburg_navod.doc

    Autor: Sally (05.02.2010)  
    (08.06.2009) Kajo001:
    Cena z www.orakor.sk (podavacie cerpadlo Pierburg 7.21440.51.0 pre napr. skodu 120 L) je 59,33 eura + 2 eura dodanie v SR
    (10.10.2009) sjarda:
    Chtěl jsem jej dát na Afu r.v. 92. Bohužel se nevejde - z jedné strany vzduch. filtr, z druhé nádobka štelování tvrdosti tlumiče.škoda :-((((
    (12.11.2009) hasa:
    našel jsem náhradu za PIRBURGA- jedná se o čerpadlo na Fordy /diesel - siera, scorpio, transit / tvarově je stejné a dle popisu nahrazuje Pierburga /7.21440.51.0/ -cena 1500,-Kč nalezeno na WWW.pmnd.wbs.cz /palivová čerpadla, strana 1, číslo 8111102FD
    Mikuni DF 52-82
    Dalším možným řešením je vybavit Afriku podtlakovým čerpadlem. V drtivé většině se používá Mikuni DF 52-82 (placaté hranaté, cena cca 1.300 Kč), popřípadě Mikuni DF 52-21D (velké kulaté, cena cca 1.100 Kč), prodává http://www.dkracing.cz. Pokud se nechcete mořit s vyráběním držáku a koupí pruchozího šroubu pro přivedení podtlaku ze sacího hrdla (kat. nr. Honda 17113-KEA-000 cca 140 Kč), můžete si celou sadu s čerpadlem Mikuni DF 52-82 objednat u www.africanqueens.de nebo www.touratech.cz nebo www.grave.cz Cena je ovšem daleko vyšší :(
    Návod na montáž čerpadla je na http://home.tiscali.cz/vilemx/Mikuni_DF52-82_navod.doc

    Autor: vilemx (22.05.2011)  
    (04.02.2016) viking:
    Mikuni funguje fajn, ale pri delsi odstavce je startovani opravdu trapeni (+2 tydny). Nevedel bys prosim, jak cerpadlu v takovych situacich pomoct?
    Originál čerpadlo
    Pokud není spálená cívka elektromagnetu čerpadla, pak je téměř jistě opravitelné a jednoduchou úpravou lze jeho životnost velice prodloužit. Opravu kontaktů originálního čerpadla včetně přidání elektronického spínání dělá například Čízák, kontakty tady v položce Lidé

    Autor: lukas (27.05.2009)  
    (09.05.2017) waterboy:
    Nemuzu ho tam najit, nejaky tip kdo by me to cerpadlo dal do kupy stredocesky kraj.
    Palivové čerpadlo Facet
    Nahradil jsem původní čerpadlo elektrickým čerpadlem Facet. Výměna spočívala ve zkrácení palivové hadičky asi o 5 cm a zapojení přívodu.
    Rozměry čerpadla jsou 25x45x65 mm /rozteč mezi přívody 115 mm /. Čerpadlo je elektromagnetické spínané elektronicky, předepsané jištění 3 až 5 A. Čerpadlo je umístěno v originálním gumovém držáku. na původním místě.. Celý návod v angličtině je zde
    Čerpadlo jsem koupil http://eshop.skodateam.cz/ , cena 1612,- Kč plus poštovné. Elektrické zapojení na stávající přívod původního čerpadla, odebíraný proud 1,5 - 2 A /měřeno klešťovým ampérmetrem/.

    Autor: tredo (20.11.2009)  
    (06.01.2013) alex63:
    po dotazu na fóru doporučuji použití čerpadla Facet 40105.Silnější 40106 přetlačí jehlový ventil.Zkušenosti jiných Afrikánců.
    (18.06.2013) heri2:
    Maká perfektně a ta cena Super
    (22.08.2017) Loosek:
    Podle Hayness manualu, original cerpadlo musi mit minimalni dodavku 900 ml za minutu, coz je cca 15 americkych galonu za hodinu. Napodobeniny originál cerpadla uvádí tlak 2-5 PSI.
    Za Facet tomu nejlip odpovida typ FACET 40171 SOLID STATE FUEL PUMP. Je to stejne cerpadlo, ktere se jako nahrada prodava do KTM 950. Tato motorka ma shodne cerpadlo s Afrikou.
    Navic obsahuje, jak to prelozit, zpetny ventil a nasavaci ventil.


    Náhrada na dojetí
    Čerpadla na stejném principu jsou:
    Na Tatra 603 a 613 bufík a podávací čepradlo pro motor, ŠKODA 1203 jen některé typy podávací čerpadlo pro motor měla dva typy rotační a membránový dají se použít obě dvě, Tatra. Liaz, Karosa bufík a mnoho dalších značek jako i Zetor na bufíku a podobně, kde jaké zemědělské družstvo to ještě má, najde se to i ve vojenské technice.
    Mám doma 4 kusy z bufíků a nedám, na Aukru kolem 500,-

    Autor: Frankie (21.09.2009)  
    Nahradni kontakt
    Nahradni kontakt je podle me nejjednodussi oprava! Odpajet jeden drat, opaleny kontakt nahradit novym a pripajet. Osobne vyzkouseno a funguje paradne =)

    Autor: poli (18.01.2011)  
    (09.03.2010) vilemx:
    Tady je prodejce náhradních kontaktů v ČR
    http://www.topmoto.cz/Dilenske-potreby/Benzinove-cerpadlo-opravna-sada
    Pal. čerpadlo KTM LC8
    Identicke čerpadlo original diel urcene pre KTM LC8, cena 132.-€

    Autor: kolaso (26.05.2011)  

    4,035