Vlastní vyhledávání
ÚVOD ODKAZY TECHBOX DISKUSE OBRÁZKY ANONCE LIDÉ ČLÁNKY LOGIN




Technická data


Přehled výrobních čísel a kódů, katalogy, samolepky

Všechny soubory jsou zazipované

Označení RD-07 2000- RD-07 1996-99 RD-07 1993-95 RD-04 1990-92
Výrobní čísla stejné = RD-07_vyrcisla = stejné RD-04_vyrcisla
Katalog ND stejné = RD-07_katalog = stejné RD-04_katalog
Samolepky - vektor RD-07_2000_vektor RD-07_96-99_vektor
Samolepky - bitmap RD-07_2000_bitmap RD-07_96-99_bitmap




Chronologie výroby a odlišnosti

1988 - začátek výroby první Afriky XRV 650, typ RD-03
Na první pohled se pozná:
- výrobní číslo začíná RD03-....
- "hranatá" maska a plasty,
- jeden kotouč na předním kole,
- jednodílný šusplech,
- podsedlové plasty zabíhají daleko pod nosič,
- nízké plexi, jen těsně nad konec masky,
- CDI jsou dvě, na každý válec zvlášť,
1989 - konec výroby XRV 650
1990 - začátek výroby XRV 750, typ RD-04, motor RD-04E
Na první pohled se pozná:
- výrobní číslo začíná RD04-....
- také "hranatá" maska a plasty,
- ale již dva kotouče,
- podsedlové plasty za koncem sedla směřují nahoru,
Další rozdíly oproti XRV 650:
- zesílený rám, zesílené uchycení motoru,
- zvýšené plexi,
- upravená elektroinstalace i CDI je jen jedna škatulka,
1992 - konec výroby XRV 750 RD-04
- v posledním roce výroby RD-04 byla provedena změna na budících a lešení,
- motorka dostala menší budíky a tripmaster z již chystané RD-07,
1993 - začátek výroby XRV 750 typ RD-07, motor RD-04E
Na první pohled se pozná:
- výrobní číslo začíná RD07-....
- kulaté tvary masky a plastů,
- nádrž má již zapuštěné stříbrné výklopné víčko,
- stejně jako ředchozí typy má zlaté ráfky a v originálu svítí jen jedno světlo,
- maska má dva velké šrouby na vnější straně světel,
Odlišnosti od RD-04 snad ani nemá cenu psát, spíš sepíšu co je stejné:
- kompletní motor - až do konce výroby v roce 2000 se nezměnil, stále má označení RD-04E,
- přední vidlice, pouze jinak naladěná péra, oboje brýle jsou ale oproti RD-04 jiné,
- kompletní předni kolo i s kotouči, ale jiné brzdiče + destičky,
- zadní střed kola i s kotoučem a brzdičem, ale jiný ráfek!!!
- místo ráfku 2,75x17" a gumy 130/90-17 pro RD-04 má RD-07 širší 3,0x17" a 140/80-17"
- řídítka, ovladače, páčky,
- světla, blinkry, zrcátka,
- palivové čerpadlo, šusplech pod motor,
- chladiče (liší se jen nepatrně v úhlu natočení držáčků, ale jinak jsou záměnné),
- řetětová sada z RD-04 16 / 46 zubů zůstala jen pro modely Rakousko-C a Švýcarsko-D, všechny ostatní již mají 16z/45z,
...tak to je asi všechno, zbytek se od RD-04 dost výrazně liší, i když to na první pohled není znát!!!
příkladem jsou třeba výfukové svody, které kvlůli širšímu ránu RD-07 nelze použít z RD-04 :(
1995 - konec výroby XRV 750, typ RD-07
1996 - první XRV 750 typ RD-07A (A zde znamená inovovaný model, nikoliv zemi určení dle VIN kódu)
Na první pohled se pozná:
- výrobní číslo začíná JH2RD07(A,B,C)....
- kulaté tvary masky a plastů,
- nádrž má již zapuštěné stříbrné výklopné víčko,
- stříbrné ráfky a v originálu svítí obě světla,
- maska má jeden velký šroub mezi světly, 1993-95 má šrouby dva na vnější straně světel
Odlišnosti od RD-07 93-95 (bez A):
- zavedení VIN kódu, na štítku i rámu je již uvedeno JH2RD07...
- stříbrné ráfky místo zlatých,
A důležité detaily, které se snadno přehlédnou: - zadní centrální tlumič nemá štelování tvrdosti tlumení na expanzní nádobce,
- přední vidlice nemají dofukovací ventilky na horních zátkách,
- dole na předních vidlicích chybí výpustní šroubky po vypouštění tlumič. oleje,
- svítí obě světla současně, tedy P a L paraboly jsou stejné,
   (starší modely mají P a L parabolu jinou a při potkávačkách i parkovačkách svítí jen levá),
- změněná maska s jinými uchyty a vlnkou u plexi, starší mají spodní díl plexi rovný ,
- jiné lešení,
- snižená příčka na rámu, kam se zacvakává sedlo
   z tohoto důvodu nelze zeměnit sedlo mezi do 1995 a od 1996!!! - jiné sedlo - rozdílné prolisy plastové základny u zadního háčku
- na rámu je jiný zadní úchyt pro výfuk,
- jiný výfuk (tlumič)
- na rámu jsou jiné úchyty pro indukční cívky,
- pouze dvě velké indukční cívky namísto čtyř malých (neplatí pro JH2RD07C...),
- každý válec dostal jen jednu indukční cívku pro obě svíčky (neplatí pro JH2RD07C...),
- digitální zapalování místo analogoveho CDI (neplatí pro JH2RD07C...),
- jiný rotor alretnátoru (nagnetický setrvačník (neplatí pro JH2RD07C...),
- již pouze jeden snímač otáček namísto dvou (neplatí pro JH2RD07C...),
- nové zapalování si vynutilo i změnu elektorniky v otáčkoměru!
- nové karburátory se snímačem polohy škrtící klapky (neplatí pro JH2RD07C...),
- (oproti starším VP50A,B a C - nyní menší trysky + snímač polohy škrtící klapky)
- airbox má jinou vnitřní strukturu a dostal bílé vyrovnávací komory,
2000 - de fakto jen jiné barevné kombinace (černá se zlatým pruhem a červeno-modrá s bílým pruhem)
- od roku 2000 má každá motorka ve VIN kódu označení roku Y - tedy 2000, i když byla prodána třeba až v roce 2003 :)
- díky technologické a materiálové náročnosti a tedy relativně vysokým výrobním nákladům
- (oproti "ošizeným" Transalpům) se zřejmě již nevyplatilo Afriku modernizovat (plnění Euro2) a
   byla tedy ukončena výroba i prodej (2003 až 2005 podle legislativy jednotlivých zemí).




Výkonové verze a otevírání

Výkonové verze do 1996:
- nutno se podívat do přehledu výrobních čísel, otevírání je podobné jako u novějších modelů od 1996.

Výkonové verze od 1996:
1) U verzí s VIN kódem začínajícím JH2RD07B (1996-2000) je výkon snížen na 35kW, tj 50 koní jen pomocí restriktoru v gumové přírubě mezi karburátory a hlavami válců. Stačí je vyndat a motorka je otevřená na 44kW, tj 60koní. Vyjímečně se Afrika stejným způsobem zavírala i na 25kW, jen otvor v restriktorech byl ještě menší. Otevření na 44kW se provede opět jejich vyndáním.
2) U verzí s VIN kódem začínajícím JH2RD07C a D (1996-2000, pro Rakousko-C a Švýcarsko-D) je stále použito analog. zapalováníi CDI, karburátory VP50B a C bez snímače klapky (vše ze starší verze RD-07 93-96), restriktory v sání a také JINÉ VAČKY!!! Proto má motor 35kw, tj. 50koní, ale pro otevření na plný výkon nestačí pouze vyjmout restriktory - musí se vyměnit i obě vačky!!!


Africa Twin, Honda Africa, Twin Honda XRV, Honda XRV 750 Africa Twin, africatwin, africa twin

Valid HTML 4.01 Transitional


0