Vlastní vyhledávání
ÚVOD ODKAZY TECHBOX DISKUSE OBRÁZKY ANONCE LIDÉ ČLÁNKY LOGIN





http://www.africatwin.cz/?show=196










Spousta motorek je vyzvedávána do pomyslných nebeských výšin, vychvalována a ověšována nejrůznějšími lichotivými přívlastky a mnohdy si je ani nezaslouží.Jiné modely je svou kvalitou převyšují, ale stejné úcty u široké motorkářské veřejnosti stejně nedosáhly. Do kategorie u nás nedoceněných motorek můžeme Super Tenérku zařadit s klidným srdcem, ikdyž lidé endur znalí o jejich kvalitách dobře vědí a ani trochu nepochybují. Vždyť slavný matador off-road závodů Stéphane Peterhansel s ní šestkrát zvítězil při pouštní Rallye Paříž-Dakar !!! Pohoná jednotka je jedinečná hlavně svou spolehlivostí, výkonem 69 koní a technickým řešením. kdy se o nádecha výdech motoru stará pětice ventilů v hlavě každého ze dvou v řadě uložených válců.Při bližším zkoumání motoru zjistíme, že v jeho hlavě jsou vačkové hřídele dva, je chlazen vodou a válce jsou v úhlu 45 stupňů. Cituji - mašina naskočila na poprvé a po dokouření cigára se už s nadšením uvelebuji v sedle enduro cesťáku. Posaz je dle očekávání vzpřímený a pohodlný.Řidič, který se po uchopení širokých řidítek cítí jako král silnic.Strohá palubka zbytečněnerozptyluje a přináší jen nezbytné informace o rychlosti.otáčkách a teplotě motoru.Pětistupňová převodovka funguje bez výhrad, jednička proto lehce zaklapla a já už se rozjíždím. Motor je řadový dvouválec a v nejnižších otáčkách se překvapivě neprojevuje trhavým chodem. Ovšem v oblasti mezi 4000 -5000 otáčkách/min se objevují nepříjemné vibrace, které později mizí.Záběr agregátu je ale plynulýa razantně už od spodu - motorku žene vpřed na jakýkoliv rychlostní stupeň. Mile jsem byl překvapen dálniční maximálkou, kterou doplňkový digitální tachometr stanovil na 185km/h , a to i ve dvou lidech. I v takto vysokých rychlostech se motorka chová stabilně , ale nad 150 km/h už fouká i na řidiče, který je jinak při pomalejší jízdě proti větru chráněn předním štítkem velmi dobře. Deceleraci obstarávajína výbornou dva na předním kole se točící brzdné kotouče se čtyřpístkovými třmeny.Dvěstěčtyřicetipěti milimetrový kotouč je pak namontován i na zadním náboji a k jeho funkci není co dodat. Tuhý dvojitý, z ocelových trubek svařený ráms přehledem zvládá i lehčí terén a na silnici proto zajišťuje bezpečnou jízdu. Motocykl se i přes vyšší hmotnosta vysoko umístěné těžiště sklápí do zatáček velmi dobře a běžných nerovností povrchu silnicejsem si ne že nevšimnul, ale naopak jsem je vyhledávala vychutnával si je.Průjezd přes železniční koleje a nejrůznější hrboly totiž YAMAHA zvládala s příjemným zhoupnutím,které zajišťují dlouhé zdvihy pérování.Podvozek navíc i dovoluje i ostřejší jízdu těžším terénem, jen je potřeba přitvrdit zadní plně nastavitelný centrál. Někteří náročnější enduráři si dokonce upravily i přední klasickou teleskopickou vidlici, jejíž tuhost nastavují pomocí"dofuků".Když už přišla řeč i na doplnky a úpravy, není možno se nezmínit o padacích rámech. Dají se pořídit za cenu kolem 5000Kč. Dalším praktickým doplnkem je centrální stojan, který seriový motocykl postrádá. Yamaha XTZ 750 Super Tenére je stroj téměř bez typických závad a nectností, který nenchá ve štychu ani lajdácké řidiče.Za slovíčkem téměř se skrývá častější porucha regulátoru napětí, který se přehřívá. Tato chyba byla odstraněna už u ročníků 1994 a mladších. Ale jak je známo všude je chleba o dvou kůrkách. Vysoká životnost a nenáročnost na údržbu je vykoupena neuvěřitelně špatným přístupem ke všemu. Jen pouhá kontrola oleje, výměna svíček,či demontáž baterie vyžadují zručnost,trpělivost a spoustu času a zase trpělivost. To ale dobře informovaní majitelé vědí již před koupí a kopec pozitivních emocí a zážitků z každé jízdy tyto občasné útrapy jednoznačně převýší. čerpáno od - Zdeněk Šnajder -časopis motorkář.
OTOR - čtyřdobý , vodou chlazený řadový dvouválec DOHC/5. OBJEM - 749ccm VRTÁNÍ - ZDVIH - 87x63mm. VÝKON - 51kw - 69 koní.7500 ot/min TOČIVÝ MOMENT 67N/m při 6700 ot/min KOMPRESNÍ POMĚR - 9,5/1 PLNĚNÍ MOTORU - 2x karburátor Mikuni BDST 38 STARTÉR -elektrický PŔEVODOVKA - 5ti

uživatel se přihlásil cca. 0x

Pro zjištění vzdálenosti, zadejte adresu odkud dojíždíte, nejlépe ve tvaru (ulice, obec, okres, CZ)


  
zobrazit

   
zobrazit

   
zobrazit

   
zobrazit

   
zobrazit

   
zobrazit

zobrazit

   
zobrazit

   

0,012