Předchozí stroj MZ 251 ETZ r.v.1989, najeto necelých 57 000 km, originální stav. Super stroj na začátek na kterým si člověk i ledacos naučí opravit a nabere první zkušenosti v jedné stopě. Když sem viděl Afriku v akci, tak sem s otevřenou hubou čuměl co s takovým strojem sou někteří "bezmozci" schopní dělat v terénu a vůbec, neuvěřitelný! .... ... .. 20.02.2010 - A je to tady! Afrika je doma, konečně! Od druhého majitele, opečovávaná a s dobrou výbavou. Na Afriku jsem si docela rychle zvykl díky její výborné ovladatelnosti, jízdní pozici a pro mě /zatím :-)/ neuvěřitelného výkonu.
*r.v.1996 *RD07 původem z Německa (byla škrcená na 35Kw) *naj.62500km - centrální stojan - padáky - boční kufry + hlavní - snížené sedlo
Jinak v originálním stavu. Časem se uvidí co bude potřeba.
V sezoně 2010 - výměna předních brzdových destiček a kapaliny, oleje - baterie YUASA YTX14-BS - pneu MITAS E-09 zadní (blbec jsem měl dát pryč i přední 08) - přetěsnění brzdové pumpy - svíčky - KN filtr - opravná sada palivového čerpadla - Hefty OXFORD OF693 - řetězová sada D.I.D 525 VM2 gold&black - montáž deflektoru "samo-domo" (viz galerie) - copyright brácha Jura :-)
Krom problému s palivovým čerpadlem (to potkalo snad každého Afrikánce, ne :-)) naprostá spokojenost. A přežila i Rumunsko :-) Za sezonu 2010 máme 11631km!
2011:
- kontrola a seřízení ventilů, výměna oleje - zásuvka 12V - vyhřívané rukojeti, úprava zapojení přes relé - padací rámy GRAVE - laděný výfuk LEO-VINCE - pneu E-09, Continental TKC80 přední, zadní E-09
Dovolená Alpy 2011: ČR -> Rakousko -> Lichtenštejnko -> Švýcarsko -> Francie cca 2400km
14÷16.10 Twinduro Session první akce svého druhu, na které jsem byl s Afrikou a musím říct, že se náramně vydařila :-)))) .... .. . 2012
- nerezová vzpěra uchycení laďáku - výměna oleje ve vidlicích - řetěz DID VX2 - zadní destičky SBS - zadní pneu E-09
27.4.2012 TKC 2012 (Krans Knights Crossing) Výborný sraz cestovních endur v nádherném okolí hradu Bezděz. Zde přibyl Africe první velký šrám - prasklá maska a podřená pravá kapotáž :-)(( ale origo plexi vydrželo :-))
4.8.2012 Lago Di Garda On-road dovolená přas Rakousko do Itálie k jezeru Lago Di Garda. cca2600km
29.8.2012 Rumunsko Maramures Jedním slovem BOMBA! týdenní dovolená se vším co k tomu patří. A poznal jsem pohostinnost místních lidí - zajistili nám nocleh a za pár dní pomohli s opravou bráchova TransAlpa. .... .. . 2013 - Kontrola a seřízení ventilů - kontrola rozvodů - zadní válec - nerez kryt svodu výfuku - rozšíření bočního stojanu ala TransAlp - iridiové svíčky DENSO (výborně startuje!) - přední pneu MITAS E-10 - regulátor dobíjení ELESYS (napájen napřímo, bez konektorů) .... .. 20.8÷28.8.2013 ON road dovolená Rakouské Alpy ... .. -Servis 102942km - rozvody, rozvodový řetízek ol.čerpadla, Dynojet, podtlaky karburátorů, odladění na brzdě, výměna oleje, filtru a chladicí kapaliny - Kaucký
... .. 2014
-Výměna ložisek krku řízení -Nový náhon tacho (bowden) (afrika má skutečně o cca 1200km víc)
TKC 2014 - oproti ročníku 2012 bez újmy na technice :-))
-odstranění odvětrání karburátorů, sice Afrika dobře startovala, ale v terénu byl problém s přeplavováním karburátorů. Teď už OK. -rozšíření stupaček -vyztužení padáků -přední kotouče NG + desky Brembo -mřížka světla Home made -samočinné přimazánání řetězu pomocí magnetického ventilu (Home made) -vodotěsný voltmetr -sklápěcí zrcátka FAR