Vlastní vyhledávání
ÚVOD ODKAZY TECHBOX DISKUSE OBRÁZKY ANONCE LIDÉ ČLÁNKY LOGIN





http://www.africatwin.cz/?show=71












Mé fotogalerie z cest naleznete na :

galerie.cz


==========================================================================

Má vysněná motorka, zakoupená v dubnu 2004 (dovoz SRN, r.v. 2000, trikolora, najeto 27.251 km). Doplňky : padací rám, sedlo a mini blinkry od AfricanQueens, laďák BSM Vampire (nerez), vzduchový filtr K&N, originální vyhřívané gripy a centrální stojan od Hondy, zásuvka na 12V. Původní obutí Avon Distanza. Doplnil jsem turistické plexi od Ermaxu, kufr Nonfango.

NA ZAČÁTKU KAŽDÉ SEZÓNY : výměna oleje - Motul 5100 Ester 10W40 společně s olejovým filtrem HifloFiltro HF303 a vyčištění vzduchového filtru K&N originální čistící sadou

V sezóně 2005 : obutí Michelin Anakee.

V sezóně 2006 : Při 38.800 km provedena výměna brzdové (DOT 4), chladící kapaliny (Motul Inugel Expert), vyměněny svíčky (NGK DPR 8EA-9) a seřízeny ventily. Při 42.300 km odešlo čerpalo - vyměněno za nový originál.

V sezóně 2007 : Při 43.370 km úprava předních tlumičů progresivními pružinami Wirth a tlumičovým olejem Motul Fork Oil medium - 10W, výměna řetězové sady - řetěz D.I.D. 525-VM2-Gold (124 článků), kolečko s rozetou Sunstar (16/45 zubů) a při 44.485 km brzdové desky TRW Lucas (přední MCB669, zadní MCB585LF), brzdí dobře, ale ty zvuky?!
Postupný přechod z ježdění ON na OFF, oceněný na podzimním ATAVu 2007 a začátek dálkového expedičního ježdění :-)

V sezóně 2008 : obuto do Mitas E-09 Dakar, v rámci prevence provedena výměna lanek a bowdenů plynu a spojky (zakoupeno u Louise), ochrana předních světel makrolonovým štítkem a výměna stupaček (širší) od Touratechu. Přitažena zadní pružina o 4 otáčky (skoro nadoraz). Zavčas odstraněn problém s vypáleným konektorem od regulátoru dobíjení spájením napřímo. Po ztrátě originálu byla namontována univerzální závažíčka do řídítek (kovová, těžká, černá na řidítka o vnitřním průměru 18 mm, zakoupeno u Yacomi).
10.8.2008 se na tachometru ukázalo pěkné číslo 55.555,5 km. Po 6.800 km preventivně měním přední pneu Mitas E-09 Dakar za novou (ještě by něco najela, ale čeká mě delší cesta). Zakoupena navigace EVOLVE Cooltraxx 3D (software IGO 8 a OZI Explorer).

V sezóně 2009 : zvýšení řidítek o 3 cm (nástavce SW-Motech). Držák navigace vč. obalu (Touratech). Zásuvka předělaná z mini na klasickou zapalovačovou (Louis). Vyměněny svíčky NGK DPR8-EA9 a opět pneu Mitas E-09 Dakar (přední i zadní). Namontován přídavný indikátor stavu dobíjení (ze stavebnice od firmy Flajzar.cz). Vyměněna baterie originál Yuasa za taiwanskou Yuasu (TopLite). V 65.000 km odešel regulátor a nahradil jsem jej regulátorem od firmy Vape (typ R90). Při 65.580 km vyměněny brzdové destičky (přední Nissin 225ST, zadní Nissin 204NS), brzdová kapalina Motul (DOT 5.1), svíčky (NGK DPR 8EA-9) a přezuta přední pneumatika Mitas E09 Dakar (ještě by něco najela, ale čeká mě delší cesta). Po podzimní cestě na Ukrajinské poloniny, kde se na tachometru ukázalo číslo 66.666,6 km, musela být zavařena pravá zadní stupačka, převařený úchyt výfuku a ulomené uchycení pravého zrcátka (vylomilo se z přední brzdy) jsem vyřešil výměnou brzdové nádržky (zakoupeno na vrakáči). Jinak padací rám bezpečně vše ochránil :-). Pro další cestování jsem pořídil Roadbook Basic (včetně montážní sady) od výrobce Petra Čížka. Na závěr sezóny jsem ještě pořídil trubkové nosiče bočních kufrů (kopie Touratech) od polského výrobce Holan a prodávané firmou BigHusky. Na straně u výfuku jsem je musel upravovat u šikovného zámečníka (InoxMoto), neboť můj laďák je uchycen cca o 2 cm výš než originální výfuk. Do výbavy přikoupena i jednoduchá navigace Garmin nuvi 200 (neumí nikterak navigovat, ale jde o plynulé zobrazení v topo mapách)

V sezóně 2010 : Při 67.850 km výměna tužší a delší pružiny (od Viktora), řetězové sady - D.I.D. 525-VM2 (124 článků), kolečko s rozetou JT (16/45 zubů), chladící kapaliny (Motul Motocool), oleje v předních tlumičích Motul Fork Oil Medium/Heavy 15W, seřízeny ventilové vůle + podtlaky a kvůli plánované cestě do Turecka přezuto na osvědčené držáky Continental TKC 80 Twinduro doplněné zesílenými dušemi Michelin 90/90-21 MDR a 140/80-17 MHR. K zadní TKC musím podotknout, že vydrží méně km a je horší v mokrém i kamenitém terénu než E-09 Dakar. Jediné plus bych viděl v lepším chování na silnici (asfaltu), je méně hlučná a v terénu méně práší :-). Po Turecku jsem se nechal zlákat do Albánie, kde při zpáteční cestě ukázal tachometr 77.777,7 km. V 78.000,0 km odešlo druhé palivové čerpadlo (mělo najeto 35.000 km skoro bez přepínání na rezervu) a tak už jsem neřešil koupi dalšího originálu, ale upravil jsem stávající podle návodu z techboxu (navíc s pokusným doplněním přídavného kondenzátoru). Před odjezdem do Rumunska přezouvám zadek z již značně ojeté TKC 80 na středně ojetou E-09 Dakar. Při zpáteční cestě z Rumunska ukázal tachometr 80.000,0 km :-)

V sezóně 2011 : Při 81.101 km srovnání, opískování a nakomaxitování padacích rámů a držáků zadních kufrů, do výbavy zakoupena přilba Uvex Enduro Flat a vyměněna navigace za Nuvi 1250 Lifetime. Byla vyměněna ložiska řízení z původních kuličkových, ještě mastných, trochu orezlých a vymačkaných za sadu nových kuželíkových (SSH-902R), svíčky (NGK DPR 8EA-9), udělaná "klema" na růžovém konektoru startovacího relé, kontrola ventilů a přezutí na novinku Mitas E-10. Při 81.700 km jsem na čerpadle pro jistotu vyměnil kontaktovou část za druhovýrobu od TourmaX zakoupené u wemoto.cz (relátko doplněné z předchozí úpravy o kondenzátor vypadá dobře!). V 83.300 km při návratu z Ukrajiny se zanesly karburátory a přestalo to dobíjet se zapnutými světly. Bylo provedeno vyčištění a seřízení karburátorů. U dobíjení byla zjištěna závada na statoru alternátoru (spálená jedna cívka), který při zvýšeném odběru nedokázal dodávat proud potřebný k dobíjení. Stator byl vyměněn za druhovýrobu zakoupenou u wemoto.cz. Po návratu z Bulharských hor, kde byla nutná výměna zčernalých svíček předního válce a celkově se zvedla spotřeba, bylo v 87.098,5 km vyměněno sytičové lanko (zarezlé) za nový originál, pročištěny vodící kolínka, nataženy pružinky, zkontrolovány pístky sytičů karburátorů a vyměněny svíčky (NGK DPR 8EA-9). V 89.500 km jsem zjistil uvolnění výpletu v zadním kole (bez zjevných příčin). Po dotažení výpletu se uklidnilo i kmitání předního kola při rychlostech okolo 20 km/hod, které jsem přikládal "oskákané" přední gumě. Pod stromeček jsem si nadělil po 2,5 letech držák pravé zadní stupačky :-) (z rozebrané Afriky)

V sezóně 2012 : Při 90.000 km výměna tlumičového oleje v přední vidlici za Motul Fork Oil Expert Medium 10W a úprava vidlic prodlouženými zátkami + 25mm (od Matesa). Vyměněna chladící kapalina Motul Motocool Expert a brzdová kapalina Motul Brake Fluid DOT 5.1. Vypnutí výpletu a vycentrování zadního kola. Namontován prodloužený boční stojan + 40mm (originální stojan prodloužený a vyztužený ve spodní části). Přezuto na kombinaci Continental TKC 80 vpředu a Mitas E-09 Dakar vzadu. Po návratu z Bulharska při 94.890 km byla vyměněna řetězová sada (řetěz D.I.D 525 VX, kolečko Supersprox 16z a rozeta Chiaravalli CHT 45z) společně s ochranou gumou na kyvné vidlici (originál) a jistícím plechem primárního kolečka (originál). Přehodil jsem ojetou přední TKC za mírně jetou E-09 Dakar, která by měla vydržet na dovolenou v Alpách. V 99.375 km jsem přezul novou přední Continental TKC 80 Twinduro a při kontrole přední brzdy jsem zjistil opotřebení kotoučů a destiček s nutností posezónní výměny. Na podzimním ATAVu dne 23.9.2012 se na tachometru objevilo číslo 99.999,9 km a následně pokračuji zase od nuly :-)
Pod stromeček jsem nadělil nové blástry Barkbusters, řady VPS (sada BHG15-01 s chrániči BHG3-WD, závažíčky B66 a krytkami BHG2) a sklopná zrcátka Vicma E-199.

V sezóně 2013 : Výměna předních brzdových kotoučů a destiček za BREMBO (kotouče série ORO 68B407C7 a destičky karbon-keramické 07KA1705. Namontované automatické mazání řetězu Scottoiler vSystem. Na Offroad akce jsem zakoupil pneu : přední Dunlop D952 80/100 21 51M TT , zadní Mitas C-02 130/80 17 65N TT. Vyrobil jsem si packu pod boční stojan. V rámci předsezónní přípravy byly promazány lanka motorovým olejem, vyměněny svíčky za Denso X24EPR-U9, nechal jsem karburátory vyčistit ultrazvukem a bylo provedeno seřízení ventilů a karburátorů. Ve 103.000 km jsem vyčistil zadní brzdič, vyměnil jsem gumové části (originální díly z Wemota) uchycení zadního brzdového třmenu a promazal uložení vodících šroubů. Vyměnil jsem silonové kolečko náhonu tachometru a promazal lanko od tachometru. Toto kolečko vydrželo cca 600 km a tak jsem zvolil cestu výměny celého náhonového domečku (originální díl z Wemota) i s lankem (z Louise). Na silniční ježdění jsem pořídil pneumatiky Bridgestone Battle Wing BW 501 přední a BW 502 zadní. Pro komunikaci ve skupině na cestách jsem si pořídil bezdrátový interkom R4 Easy Talkie. V průběhu léta jsem začal uvažovat nad repasí zadního tlumiče s přepákováním a jako levnou variantu jsem zvolil zakoupení tlumiče i s přepákováním z bourané Afriky, která měla najeto jen 22tis. km. V 109.000 km jsem pocítil nutnost výměny brzdové kapaliny (Motul DOT 5.1) a odvzdušnění brzdové soustavy.

V sezóně 2014 : Při 110.000 km výměna tlumičového oleje Motul Fork Oil Expert Medium 10W v přední vidlici a chladící kapaliny Motul Motocool Expert. Byla provedena výměna zadního tlumiče a trojúhelníku přepákování, všechny čepy byly promazány vazelínou Castrol LMX (obsahuje lithium). Instalovaná kombinovaná zásuvka CL/USB na řídítka. Je nutné na přívodní kabel dát vypínač, protože USB modul má trvalý odběr a po delší době dokáže vybít baterku. Do výbavy pořízena Taška vodotěsná K-Gear - boční plnění, 60l. Přezuto na klasickou kombinaci Continental TKC 80 vpředu a Mitas E-09 Dakar vzadu.

V sezóně 2015 : Při 119.500 km výměna spínače spojkové páčky. Byly seřízeny ventily a vyměněny svíčky NGK DRR8EA9. Zakoupeny a namontovány snížené (o 4 cm) stupačky výrobce MaxFX. Výměna předních brzdových destiček Nissin 2P225ST a při jejich výměně byly taky vyměněny čepy brzdových desek a jejich krycí zátky. Na cestu do skandinávie jsem přezul na Mitas E-07. Byl doplněný vypínač k zásuvce s USB modulem. Při návratu ze skandinávie se na tachometru objevilo opět číslo 27.251 km, takže mám za sebou svých prvních 100.000 km na své Africe. V 127.550 km výměna zadních brzdových destiček (Nissin 204NS). Kvůli suchému a prašnému létu preventivně vyčištěný vzduchový filtr. Ve 128.000 km vyměněn "uklepaný" zadní blinkr za univerzální z Louisu.

V sezóně 2016 : Při 132.682 km výměna svíček za Denso X24EPR-U9 (opravdu lepší chování motoru při startu i chodu). V 134.200 km jsem nechal udělat repas přední vidlice (kompletně gufera, prachovky, kluzná pouzdra a olej IPONE 5W) u pana Antošovského v Jevíčku. v 134.400 km byla vyměněna řetězová sada (kolečko 16 a rozeta 45 zubů, výrobce Grosskopf a řetěz D.I.D 525 VX) a přezuto na nové Mitas E-07.

uživatel se přihlásil cca. 0x

Pro zjištění vzdálenosti, zadejte adresu odkud dojíždíte, nejlépe ve tvaru (ulice, obec, okres, CZ)


  
zobrazit

   
zobrazit

   
zobrazit

   
zobrazit

   
zobrazit

   
zobrazit

zobrazit

   
zobrazit

   
zobrazit

   
zobrazit

   
zobrazit

   
zobrazit

zobrazit

   
zobrazit

   
zobrazit

   
zobrazit

   
zobrazit

   
zobrazit

zobrazit

   
zobrazit

   
zobrazit

   
zobrazit

   
zobrazit

   
zobrazit


0,016