Vlastní vyhledávání
ÚVOD ODKAZY TECHBOX DISKUSE OBRÁZKY ANONCE LIDÉ ČLÁNKY LOGIN




  AfricaTwin TechBox - otevřená databáze zkušeností
:: Úvod ::
  • TechBox TV
  •    AfricaTwin Future Classic
       10 Years of AfricaTwin
       XRV 650 AfricaTwin
  • Hledání v katalogu Honda
  •    Katalog originálních dílů vč. CENY
  • Motor
  •    Palivové čerpadlo
       Olej
       Vzduchový filtr
       Svíčky
       Rozvody
       Výfuk
       Ventily
       Karburátory
       Termostat
       Spojka
       Jemne cukani
       otevření výkonu
  • Podvozek
  •    Přední vidle
       Zadní tlumič a přepákování
       Ložiska a simeringy
       Řetězová sada
       Ráfek přední - 21x1,85 36d
  • Obutí
  •    Off-road pneu - zadní
       On-road pneu
       Off-road pneu - přední
       18" zadné koleso
       Duše do pneumatik
       Nákup pneu-sleva 5%
       Oprava v TP - ráfek 3.00 namísto 3.50
  • Elektrika
  •    Regulátor dobíjení
       Varovné blinkry
       Zásuvka 12V
       Přídavné světlomety
       Voltmetr
       Převinutí zapalování, cívek, alternátorů a pod.
       Spínací skříňka
       Žárovka do předeního světlometu
       Rotor alternátoru
       Tripmaster
       Startování po odstávce
       Baterie
       Jemné cukaní
       Kontrolka rezervy RD-03 a RD-04
  • Doplňky
  •    Bagster
       Zabezpečení motocyklu
       Vyhřívané hefty
       Turisticé plexi
       Nástavce pod řidítka
       Chrániče páček
       Padací rám
       Kryt řetězu
       Mřížka plexi světlometů
       Zrcátka
       Polepy a samolepky
       Centrální stojan
       Kryt chladiče
       Stupačky
       Rozšíření zrcátek
       Kontrola tlaku pneu
       Rozšíření páky zadní brzdy
       Rozšíření bočního stojanu
       Riadidlá a řídítka
  • Výbava pro cestování
  •    Kufry
       GPS
       Držák bočních kufrů
       Radiostanice
       Sedlo
       Jídlo
       Kapsičky na padacie rámy
       Držák láhve na kufr
  • Databáze samotná
  •    Připomínky k projektu
  • Brzdový systém
  •    Brzdové destičky
       Brzdové kotouče
       Brzdové hadice
  • Download
  •    Manuály
       Vychytávky
  • Výbava pro jezdce
  •    Boty
       Bundy
       Kalhoty
       Rukavice
       Helmy
       Chrániče
       Funkční prádlo
  • Kapotaze
  •    Alternativni kapotaze Boano
       Sváření plastů
  • Signalizacia rezervy benzinu
  •    Signalizační kontrolka pro RD-07 od r.v. 1993
    Kategorie: Motor
    Ventily
    Seřizování ventilových vůlí
    Nejprve musíš demontovat sedlo, šusplech, plasty, nádrž, krabici se vzduchovým filtrem a odklonit pravý chladič vody. Je to lepší, pak je tam víc místa. Chladič stačí jen povolit a vyhnout, nemusí se vypouštět voda! Pokud už vodu vypustíš, tak rovnou zkontroluj termostat. Je v hliníkovém domečku nahoře mezi chladiči. U zadního válce stačí sundat víčka na víku ventilů. Pokud se ti nepodaří vyšroubovat kulaté víčko i u předního válce, tak nezbývá než sundat celé víko ventilů (protože je tam strašně málo místa na vyšroubování kulaté krytky) budeš muset taky povolit a dát na stranu přední cívku a i tak to víko ventilů půjde jenom nadzvednout a různým natáčením vyndat toho ježka v kleci (pozor na těsnění). Potom musíš vyšroubovat dvě zátky (na imbus) na levé straně boku motoru pod šusplechem. Je důležité aby motorka stála na hlavním stojanu nebo aspoň podepřená kolmo, aby nevytékal ze spodní zátky olej.

    Pod horní menší zátkou jsou rysky na bloku a na setrvačníku. Na setrvačníku je několik rysek a písmen. Pro seřizování ventilů jsou určeny rysky s písmeny RT a FT. Pozor, písmeno T je velmi důležité, protože samotné F bez T je ryska pro kontrolu předstihu a vůle ventilů by byly špatně seřízeny! Takže RT je pro zadní váec a FT pro přední. Místo spodní zátky si nasaď ráčnu s golou a otáčej proti směru hodinových ručiček dokud se rysky na klice neprotnou s ryskou na bloku. Zkontroluj, aby ventily na seřizovaném válci nebyly "ve střihu", tedy zda mají vůli a právě nenadzdvihávají ventily. Pokud jsou ve střihu = ventily nemají vůli, tak musíš otočit klikou ještě jednou dokola, aby byly ventily zavřené a tím i vahadla mírně volná. Když se protne ryska s FT s ryskou na bloku tak se seřizuje přední válec a když s RT, tak zadní válec.

    Na podržení seřizovacího šroubu na vahadlu ventilu budeš potřebovat malý klíč č. 4, není to na šroubovák (dá se vyrobit pilníkem ze silnějšího plocháče. Dvouventily blíž ke karburátoru jsou sací a mají mít vůli +-0,15 mm a jednoventil výfukový má mít +-0,20 mm. Když se ti to podaří seřídit, tak protoč motor ráčnou ručně dvakrát dokola zpět na rysky a ještě jednou pro jistotu zkontroluj vůle. Pak to všechno slož opačným způsobem.
    Pokud je nutno nějaký ventil seřídit, je už lepší úplně vyšroubovat stavěcí šroubek a podívat se na jeho dosedací plochu. Často totiž bývá tato plocha narušena či vydrolena a hrozí, že malé úlomky extra tvrdé povrchové úpravy šroubku nadělají v motoru paseku. Objednací číslo nového seřizovacího šroubku je 90014-MF5-000 a stojí asi 130 Kč.

    Nastavení rozvodů je popsáno v záložce Rozvody.

    Vilemx




    Ventilové vůle
    Sací ventil

    0,13 - 0,17 mm
    Výfukový ventil

    0,18 - 0,22 mm

    Autor: maraxrv (16.03.2010)  
    Další zkušenosti a komentáře:
    (12.11.2010) Sniper:
    Super návod, brzy se do toho pustím, jen pro ujasnění dodám. Předpokládám, že uvedené hodnoty platí pro studený motor. Díky za potvrzení.
    Nejsou zaznamenány žádné varianty řešení problematiky

    1,348